menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Yucca

Ga naar meest recente reactie

Joelledaniella

Joelledaniella

Hoi,

Het gaat de laatste tijd niet zo goed met mijn yucca. Ik geef nu al een aantal weken geen water meer maar het word er niet beter op. Hoe kan ik de oude bladeren er het beste afhalen? En het belangrijkste, hoe krijg ik mijn yucca weer gezond?

Dankjewel!

Joellw

Bloemen & Planten

dinsdag 14 januari 2020 - 19:01
eborn

Eborn

Ik heb helaas geen antwoord maar ik heb toevallig 2 dagen terug eenzelfde vraag gesteld. Onze Yucca vertoont eigenlijk al een paar weken hetzelfde gedrag. Misschien toch te weinig licht in deze donkere periode? Die van ons is een jaar oud dus heeft bij ons nog geen volle herfst en winter doorgebracht.
dinsdag 14 januari 2020 - 23:24
Joelledaniella

Joelledaniella

Die van ons is inderdaad ook geen jaar oud. Heb jij je plant inmiddels verplaatst?
woensdag 15 januari 2020 - 07:07
eborn

Eborn

Ja, hij staat inmiddels voor het raam op het zuiden. Hij staat altijd al aan die kant, maar dan een meter of 2,5 er vandaan. Onze kerstboom stond in december op deze plek, dus mogelijk heeft hij daardoor toch een beetje te weinig licht kunnen pakken.

Vooralsnog is hij er nog niet slechter op geworden. Ik zie hier en daar ook wat nieuwe bladeren komen, dus maar even afwachten. Ik heb hem sowieso uit zijn oorspronkelijke pot gehaald en heb nu even in een pot met schaal eronder staan.
vrijdag 17 januari 2020 - 14:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon