menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ficus ginseng is kaal

Ga naar meest recente reactie

AngeliqueR

Tekst aangepast

AngeliqueR

Deze ficus ginseng heeft mn zoon gekocht 1 maand geleden. Vol in blad, zo mooi. Nu een maand later kom ik daar, zie ik dat ie al zn blad is verloren. Is deze nog te redden, want dan neem ik hm mee naar huis om hem te redden. Hij heeft nog een paar groene blaadjes maar niet veel. Hij heeft hm besproeid mrt water meer niet, dus de grond is droog. Wat te doen?

Bloemen & Planten

donderdag 26 december 2019 - 23:37
Patrikc

Patrikc

Hij krijgt geen water en precies ook niet veel licht... Daar kan geen enkele plant tegen.
vrijdag 27 december 2019 - 14:09
zuurtje

Zuurtje

Een uitdaging om hem/haar weer aan de praat te krijgen………………….
vrijdag 27 december 2019 - 19:28
Carib

Carib

Mijn dochter bracht ook zo'n ficus mee naar huis, die te donker en te droog had gestaan. Veel licht en zeer regelmatig water gegeven en nu is hij weer mooi vol en donkergroen.
vrijdag 27 december 2019 - 20:42
Salieblaadje

Salieblaadje

Mijn ficus ginseng is wat kleiner en heb ik vorig jaar in een bonsaipot gezet met bonsai aarde. Dat hoeft overigens niet. Wel leuk, dat hij ook te gebruiken is als bonsai voor beginners. Je kunt hem zelfs langzaam vormen met dun ijzerdraad.

Ik geef mijn ficus elke dag een klein plensje water. Echt niet teveel! En ja, hij staat licht. Toen hij een jaar eerder teveel zon kreeg, begonnen de bladeren uit te vallen. Hij heeft ook een tijdje te donker gestaan, toen begonnen de bladeren ook langzaam af te vallen. Ook geeft ik hem in het voorjaar eens per week wat kamerplantenpokon, opgelost in water. Maar vergeet het liever een week, dan dat je teveel geeft. Eens in de paar maanden veeg ik tussen mijn vingers ook wel eens de blaadjes schoon van huisstof. Mijn ficus is dus ook een keer bijna kaal geweest, maar is er met een betere standplaats en iets minder water (ik gaf teveel) weer mooi bovenop gekomen. Succes!

Bloemen & Planten

donderdag 23 april 2020 - 20:28
Chrisvn

Chrisvn

Wij hebben ze voor het raam staan. Doen het beiden al 2 jaar uitstekend. 1 keer per week water. In hoogzomer 2x. Dus wie weet werkt dit bij jou ook nog.
donderdag 23 april 2020 - 23:59
AngeliqueR

AngeliqueR

Hij is weer helemaal bij gekomen...????????????
vrijdag 24 april 2020 - 09:19
Salieblaadje

Salieblaadje

Wat goed! Raar eigenlijk dat je je opeens om een plant heel druk kunt maken, maar ik herken het gevoel ???? Zo zonde als die eens zo mooie plant er opeens heel zielig gaat uitzien. Je gaat toch een beetje van 'je kindje' houden.
vrijdag 24 april 2020 - 10:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon