menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wortelstokken

EllenV

EllenV

Deze zomer hebben we plotseling last van een zeer snelgroeiende mij onbekende plant. Hij blijkt diep te wortel met knollen maar ook vertakte wortelstokken. Op een oppervlakte van ca 10 m2 gras zitten ca 20 planten. Het blad is geurloos, generfd, de steeltjes zijn stevig en rood. Weet iemand wat dit is en hoe kom je er vanaf? Ik zie voor nu geen andere oplossing dan die 10 m2 helemaal af te graven tot wel 30 cm diep.

Bloemen & Planten

zaterdag 31 augustus 2019 - 17:37
sugar

Sugar

Indien het Duizendknoop is gaat 30 cm afgraven geen oplossing zijn trouwens. Zo krijg je die niet weg. Ik ben zelf niet zeker of je hem ooit echt weg zal krijgen, maar je kan hem wel onder controle houden. .

Weet dat ieder klein stukje van deze plant kan wortel (zowel stengel, wortel als blad), alles wat je maait dus eerst laten uitdrogen.

Blijf de plant steef weer opnieuw wegnemen, maar zoek eerst de bron. Staat de plant bij de buren? Want als zij er dan niets tegen doen, is het dweilen met de kraan open.
Heb je net een nieuw huis gekocht en hebben de vorige eigenaars de plant effe weggemaaid?
zondag 1 september 2019 - 15:21
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik heb hem vanmorgen op BBC TWO gezien.
Dit lijkt helemaal op de o zo gevreesde Japanse duizendknoop.
zondag 1 september 2019 - 17:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon