menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ilex crenata green hedge geel blad en bladverlies

deleenheir

Deleenheir

Een jaar geleden heb ik ilex crenate green hedge gezet ipv een buxus haagje. De planten zijn aanzienlijk groter geworden. Het valt echter op dat de nieuwe blaadjes wit/gelig blijven en ze op de jonge takken makkelijk afvallen.

Wie heeft raad? de planten hebben enkele dagen droog gestaan. Nu heb ik onder de haag humus voorzien en krijgen ze regelmatig water. Het probleem met de wit/gelige blaadjes en bladval leek me reeds te bestaan voor de droogte.

Kan dit een tekort een N of Mg zijn? Tot hiertoe heb ik ze steeds buxus en hagenmest gegevenmet 5-4-4 samenstelling.

Bloemen & Planten

zondag 7 juli 2019 - 21:25
Dany

Dany

Een verschil tussen buxus en ilex crenata is de de grond, buxus geeft liever een wat kalkachtigsubstraat en ilex liever wat zuurder daarom zou ik geen buxusmeststof geven misschien ligt het daaraan.
maandag 8 juli 2019 - 09:30
deleenheir

Tekst aangepast

Deleenheir

Intussen enkele weken bladvoeding gegeven (https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/8688/bladvoeding-olega-groen?gsh=1&gsk=1&gclid=Cj0KCQjwp5_qBRDBARIsANxdcimcVUOYlN-ztp4avl-u2cjn5ujXL9vqHJ25Ovba4P2BgrLeR21RewAaAlBTEALw_wcB ).

De bladeren zien er intussen mooi groen uit.

Ook turf voorzien om de mogelijke kalk van de buxus die er voordien stond tegen te werken en de grond te beschermen tegen uitdroging.
maandag 5 augustus 2019 - 23:11
Dany

Dany

Dat is positief nieuws
dinsdag 6 augustus 2019 - 10:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon