menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verkleuring van blad

Ga naar meest recente reactie

charelke

Charelke

Ik heb al jaren een kerst cactus ook wel zo'n lid cactus genoemd, deze bloemt soms twee maal per jaar zo rond de kerst periode en in July nog eens ;ik neem daar af en toe stukken lid af om op water te zetten en te vermeerderen nu zal die moederplant ongeveer 4 jaar zijn . De gehele plant is nu donker rood geworden , waar ligt dat nu ineens aan ? Voeding geven? Verpotten in grotere pot? Andere aarde... laat me iets weten want ik wil ze niet kwijt. groeten
Charelke uit Ham
zaterdag 11 mei 2019 - 19:26
leerling

Leerling

Staat de plant nat? Zou wortelrot kunnen zijn...
zaterdag 11 mei 2019 - 23:51
charelke

Charelke

Enkel de onderkant wordt bevochtigd,in het schoteltje waarin de pot staat. Ik denk eerder dat ik een grotere pot moet nemen en eens andere ,nieuwe aarde maar ik weet niet welke van ph waarde ?
zondag 12 mei 2019 - 01:04
xanderbere19

Xanderbere19

De lidcactus is niet veeleisend. Een gewone potgrond voldoet uitstekend.
zondag 12 mei 2019 - 12:25
charelke

Charelke

Die verkleuring bordeaux-rood , zou het kunnen dat het komt door, mijn afwezigheid 6 weken heeft mijn moeder(85) de kamerplanten verdunde koude koffie (zonder melk) de 2de doorloop van een koffiezetapparaat,gegeven....(laten afkoelen-koud). Ik weet vroeger toen ik zelf nog thuis woonde dat ze dit regelmatig deed met haar kamerplanten maar of het ook voor een lidcactus was toen weet ik niet meer. Koffie gruis -prut hier bij ons- wordt ook verwerkt in oude teelaarde uit de bloembakken van verleden jaar en de rest beland op de composthoop. Moeder heeft altijd mooie kamerplanten en terrasplanten maar bij mij was het toch verschieten dat die lidcactus na die 6 weken er donker rood uitzag helemaal na zijn bloei.
Dus gewone potgrond geven en de plant in rust periode laten gaan,weinig regenwater geven.
Dank u
Charelke
maandag 13 mei 2019 - 10:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon