menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Laurier

Ga naar meest recente reactie

annemiekhe16

Annemiekhe16

In mijn tuin heb ik op verschillende plaatsen een laurierhaag staan. Dit jaar doen ze het wel erg slecht. Ik heb al van alles geprobeerd, koper, dode bladeren eruit halen, wat extra water maar het wil maar niet helpen. Alle hagen hebben het, ook die bij de buren. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Bloemen & Planten

dinsdag 23 april 2019 - 09:16
minouke

Minouke

@Annemiekhe16, het is duidelijker als je de foto's in dezelfde topic plaatst. heb ik eventje voor jou gedaan.

Bloemen & Planten

dinsdag 23 april 2019 - 10:55
Henk-Willem

Henk-Willem

Het is heel normaal dat Laurierkers in het (late) voorjaar wat blad laat vallen, dit is gewoon het natuurlijke vernieuwingsproces. Ook groenblijvende hagen moeten ooit hun blad vernieuwen, ze doen dat echter gefaseerd. Mijn hagen/planten hebben dit ook sterk(er) in deze tijd van het jaar.
vrijdag 3 mei 2019 - 20:47
annemiekhe16

Annemiekhe16

Beste Henk,
Bedankt voor je reactie. Echter, de nieuwe blaadjes zijn ook meteen aangetast, zie foto. Dat klopt toch niet lijkt mij. Maar waar wordt dit door veroorzaakt?

Bloemen & Planten

zondag 5 mei 2019 - 19:23
Tuinprins

Tuinprins

Die bruine randjes zijn vermoedelijk veroorzaakt door de late nachtvorst van 2 weken geleden. Sommige goed winterharde planten zijn gevoelig voor nachtvorst als ze net aan het uitlopen zijn. Andere mogelijkheid is een schimmelziekte maar ik tendeer naar simpele vorstschade.


Gegroet, de tuinprins
zondag 5 mei 2019 - 19:44
annemiekhe16

Annemiekhe16

Ik denk dat je het goed hebt, tuinprins, het lijkt vorstschade. Gelukkig ziet de laurier er al weer beter uit ????
woensdag 8 mei 2019 - 21:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon