menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hommel probleem

pajf

Pajf

Hallo allen
zoals je al ziet in de titel heb ik problemen met mijn hommelplant. 1 de bladrand begint te verkleuren van donker naar lichtgroen en zo naar geel en dan bruin. De plant word nochthans preventief besproeit met het middel dat men ook gebruikt tegen de aardappel plaag. En ten tweede de bladeren worden weggevreten ook na het spuiten tegen ongedierte. Is er iemand die mij hier bij kan helpen ? Of ook al geconfronteerd is geweest met deze plaag.

veel dank Philip
donderdag 10 mei 2007 - 03:49
kurt

Kurt

Beste,

Over welke hommel- of bijenplant heb je het? Ken je de naam, kun je een foto plaatsen of kun je de plant en bloei(periode) omschrijven.
Kleur, hoogte, bladvorm,...

Mvg,
Kurt
donderdag 10 mei 2007 - 04:21
pajf

Pajf

Hallo kurt,

Ik denk dat ik me verkeerd uitgedrukt heb!
Het gaat namelijk over hop waarvan men bier brouwt.
Ik ken de soort niet , maar de hop groeit wel zeker 5 meter hoog.
De hoppebelen verschijnen eind augustus begin september in normarle omstandigheden in overvloed,
dus als de plant niet ziek word wel te verstaan. De bladeren verkleuren van donkerbroen naar bruin en sterven af. Of wel worden ze opgeëten, wat ik ook maar probeer het lukt me niet meer zoals enkele jaren geleden om een prachtige hoppeplant te doen opgroien. Indien u dat kan helpen de plant staat halfschaduw en is 6 jaar oud. De problemen zijn een jaar of drie begonnen. Ik heb ze nu al 3x preventief besproeit tegen ziekten met een vloeistof, die men gebruikt tegen de aardappel plaag, en al 2x tegen ongedierte met een vloeistof tegen luizen, die ik ook gebruik op rozen en daarop helpt het wel.Ik ben nu wel ten einde raad want voor het ogenblik ziet het er voor de hoppeplant weer niet goed uit.
Dank voor u welwillende medewerking , Philip
donderdag 10 mei 2007 - 16:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon