menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Anisodontea Princess dood/verdroogd

Ga naar meest recente reactie

JoepW

JoepW

Hallo,

Ik heb jullie advies nodig. Ik had een Anisodontea op stam gekocht. Bloeide prachtig toen ik hem kocht, en later nog een tweede bloei. Nu is hij in voor m'n gevoel een week helemaal verdroogd. Hij staat in een flinke pot op het zuiden en krijgt elke dag een liter of drie water, tot het aan de onderkant eruit loopt.

Ik wil een nieuwe kopen, dus ben even gaan lezen wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn. Nu las ik dat zaaddozen weggeknipt moeten worden omdat de plant daar anders veel energie in stopt. Is het waarschijnlijk dat de plant daaraan is doodgegaan? Of toch nog te weinig water (wat me sterk lijkt)

Kamerplanten ben ik supergoed mee, maar buitenplanten zijn nieuw voor me..
dinsdag 7 augustus 2018 - 22:29
Roeli

Roeli

Gooi de schuld maar op de zon, hoor.
dinsdag 7 augustus 2018 - 22:31
LT

LT

Met deze sterke zon droogt de kluit in een mum van tijd helemaal op...
Geef je dan water, loopt het tussen de droge kluit en potwand gewoon weer naar buiten. Zet er een schaal onder. Geef zolang water, dat de schaal ook vol is. Dan heeft de plant de tijd dit op te zuigen. Na een uurtje het overtollige wegdoen.
Hier had ik hetzelfde met o.a. de oleanders. Kregen van de droogte zelfs gele bladeren, die dan afvielen. Nadat ik bovenstaande toepas bloeien ze als nooit te voren en geen gele bladeren meer.
dinsdag 7 augustus 2018 - 22:38
JoepW

JoepW

Die site had ik gelezen, vandaar mijn vraag over de zaad doosjes. Die zitten er inderdaad veel aan. Rond de Anisodontea heb ik viooltjes staan en die bloeien nog rijkelijk. Zie foto. Als de kluit opgedroogd zou zijn, zouden die dan niet ook dood gaan?
De tip van de schaal ga ik sowieso toepassen, en volgende keer snoei ik de zaadlijsten weg.

Bloemen & Planten

dinsdag 7 augustus 2018 - 22:58
Roeli

Roeli

Ik heb al mijn kuip- en potplanten op een schaal staan. Met het water geven geef ik de plant op de aarde water, maar gooi ook de schaal vol. Bevalt me prima.
woensdag 8 augustus 2018 - 03:40
LT

LT

Ben toch bang, dat jouw plant nu echt dood is...
woensdag 8 augustus 2018 - 08:34
JoepW

JoepW

Dat ie dood is leek me ook al wel ja haha. Ik vraag de tips voor de volgende die ik koop, zodat het niet nogmaals gebeurt. Ik vond het een hele mooie balkonplant namelijk.
woensdag 8 augustus 2018 - 09:33
babsieNancy

BabsieNancy

Joep,ik zou die nog niet weg doen,misschien zien de wortels er nog goed uit,Ik geef alles een 2 de kans.
woensdag 8 augustus 2018 - 14:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon