menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Groene planten

Ga naar meest recente reactie

Pouketie01

Pouketie01

https://www.hln.be/bizar/dorre-planten-dit-bedrijf-spuit-ze-weer-groen~a0c4842c/
dinsdag 7 augustus 2018 - 18:13
Pouketie01

Pouketie01

Bedankt Lily!
dinsdag 7 augustus 2018 - 19:24
pplakke

Pplakke

Zou ook nog een leuke oplossing zijn voor het onkruid . Verf in klinker kleur en weg verven .
dinsdag 7 augustus 2018 - 22:23
Roeli

Roeli

Er schijnt ook nog mest in te zitten. Is niet schadelijk voor de planten.
En ja, groen gras is toch echt mooier als dat hooi dat er bij mij in de tuin ligt.
dinsdag 7 augustus 2018 - 22:30
leerling

Leerling

Grappig idee, Pplakke.
'k Had het op het NOS journaal gezien en daar zeiden ze inderdaad dat het in om het even welke kleur kan.

'k Heb me dikwijls vragen gesteld bij succulenten in tuincentra die ook een ander kleurtje krijgen. Zou dat iets gelijkaardigs zijn?

Zoals Roeli al schreef zouden er ook meststoffen inzitten. Is dat in deze aanhoudende droge hitte wel verstandig?


dinsdag 7 augustus 2018 - 23:59
Pouketie01

Pouketie01

Wordt heide ook niet met dit soort verf blauw of geel geverfd?
woensdag 8 augustus 2018 - 08:13
satomi

Satomi

Heel wat planten worden met verf zgn. "opgeleukt" of met kleurstof in het kweekwater. Bijvoorbeeld idd. die verdraaide Calluna's of blauwe Phalaenopsis... verschrikkelijk!!!

Dat groen spuiten van de buxus is helemaal van den zotte. Lijkt hier wel Amerika te worden, waar ze al jarenlang 's zomers ook het gras groen verven. Stelletje i.....n zijn het.
woensdag 8 augustus 2018 - 11:21
Roeli

Roeli

Maar Satomi, die gekleurde heide en straks die kleine kerstboompjes worden verkocht. Dus zijn er mensen die het mooi vinden.. Van mij mogen ze als ik ze maar niet hoef te hebben.
woensdag 8 augustus 2018 - 14:45
satomi

Satomi

Oh zeker Roelie, er zijn genoeg mensen die het geweldig vinden en meestal denken ze ook nog dat het normaal is. Heb al heel wat teleurgestelde mensen gezien/gelezen/gehoord waarvan de nieuwe uitloop van dit soort aanbod in de normale kleur groeide

Tja, ik ben en blijf nu eenmaal toch een vakvrouw en houd van (bijna) alles dat echt is Mij zul je nooit met zo'n product zien.
woensdag 8 augustus 2018 - 15:12
Pouketie01

Pouketie01

Ik vind het persoonlijk ook heel lelijk, maar smaken verschillen gewoon.
Mochten we nog zo’n zomers als deze verwachten in de toekomst denk ik wel dat er mensen zullen zijn die hun verdorde planten weer een kleurtje willen geven.
woensdag 8 augustus 2018 - 17:39
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Een kaal boompje op stam met de kerst groen of rood verven stond anders heel mooi bij een bloemist. Met wat simpele ballen er in. De verf verdween en in de zomer was het weer echt groen. Heb niet opgelet wat voor boompje dit was.
woensdag 8 augustus 2018 - 22:10
Pouketie01

Pouketie01

Ja, Joukje in de Kerstperiode is een Kerstboompje met een kleurtje wel mooi, ik bedoelde die blauwe of gele geverfde Calluna’s of heide
woensdag 8 augustus 2018 - 22:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon