menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Water als je weg bent

Ga naar meest recente reactie

Jeanine S

Jeanine S

Wat is eigenlijk de beste manier om water te geven aan planten buiten, vooral potplanten, als je een paar dagen weg bent ?
Ik lees van alles : de truc met de petflessen en draadje katoen - de truc met gaatjes in de petflessen...
Sommige heb ik al eens geprobeerd vb met de gaatjes in de petfles die lopen snel leeg..
WIe heeft ervaring met één van de systemen en hoe bevalt het ?
Bedankt
woensdag 1 augustus 2018 - 15:16
Patrikc

Patrikc

Alles geprobeerd en niks voldeed. Ik gebruik nu alleen nog de schoonmoedermethode . Alternatieven zijn de buurmethode, of andere verwantmethode
woensdag 1 augustus 2018 - 16:13
babsieNancy

BabsieNancy

Ik gebruik de papa methode,paar huizen verder .
Misschien kan je ook een emmer hoger zetten dan de plant met een stukje tuinslang of zo en in de grond steken,kweet ook niet of dit werkt en als de plant dorst heeft zuigt die misschien wel het water op.Infuus steken

Kvrees dat de weergoden naar het regenwoud op verlof zijn,dus de regendans zal ook nie helpen.
woensdag 1 augustus 2018 - 16:27
babsieNancy

BabsieNancy

Jeanine S,kheb een mail gehad van Pinterest,daar staan ook veel ideeen op,zelfs een wijnfles met een kunststof kurk,daar een gaatje in maken,fles vullen en in de pot steken.Tis het proberen waard en ik denk dat die niet snel zal leeglopen.
Veel succes
woensdag 1 augustus 2018 - 19:56
Tortelduifjes

Tortelduifjes

denk al het planten zijn die veel water nodig hebben je best iemand vraagt om langs te komen.............
woensdag 1 augustus 2018 - 20:50
Sipje

Sipje

Hoi,

Dit jaar kwam iemand langs maar vorig jaar heb ik het voor zeker 2 weken moeten voorzien.

Ik had een goedkoop (ecocheques) watervat gekocht en hier op tuinadvies een 20 druppelige set (wat rond de 20 euro lag). Gaatje boren onderaan het vat (druppelaars werden geleverd met connectie voor een gaatje) en vat volgieten.

Alle potten die ik had op de grond van het balkon gezet (heb geen tuin) en dan een paar dagen de druppelaars afstellen. Ben zo op verlof vertrokken en bij thuiskomst was alles ok .

Ik heb zo ongeveer 10 tomatenplanten en wat kruidenpotten in leven gehouden.

Tis wat voorbereidend werk maar heeft me wel geholpen.

MVG
donderdag 2 augustus 2018 - 10:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon