menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

SOS

Ga naar meest recente reactie

Linsey

Linsey

Is deze nog te redden?

Het is een pluimhortensia. Staat sinds 2 weken in de tuin,
alleen in de ochtend/vroege middag in de zon. Heeft elke dag
water gehad (in de avond) en aanvullend mest erbij.
Na een warme zomerdag trof ik deze in de avond zo aan,
terwijl deze de vorige avond er nog prima in bloei bij stond.
Alle blaadjes zijn helemaal droog.

Bloemen & Planten

zondag 29 juli 2018 - 20:30
Carib

Carib

Gewoon laten staan, kluit niet uit laten drogen. Met een beetje mazzel is hij volgend jaar weer zo goed als nieuw. Mest geven aan een net geplante struik is nooit een goed idee. Een plant altijd eerst goed laten wortelen. Een plant in deze droge en zeer warme periode in de grond planten is extra risicovol omdat je niet goed kan zien of de kluit wel voldoende nat is. Het is dan vaak verstandig om een nieuwe plant nog even in pot te laten staan en die op een plantenschotel te zetten en dagelijks water te geven totdat de schotel vol staat. Met dit weer is dat beter te controleren dan in de vollegrond.
zondag 29 juli 2018 - 22:02
Roeli

Roeli

Probeer het. Waarom heb je plastiek op de grond liggen ? Ik zou me voor kunnen stellen dat dat nu niet het beste is voor een plant.. En dan dagelijks heel veel water geven. En een schiet gebedje doen dat hij het redt.
zondag 29 juli 2018 - 22:02
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik denk ook dat als het minder warm er al nieuw blad komt.
Hortensia’s kunnen wel wat hebben wat dat betrefd.
Ooit heb ik hier drie hortensia’s met wolluis helemaal kaal geplukt en het duurde niet lang voor ze weer nieuw blad maakte.
Nu staan ze er stralend bij ondanks de hitte.

Als die bij jou alleen maar bezweken is van de hitte en de wortelkluit nog intact is komt het vanzelf goed.
En voor nu misschien een parasol erboven.
maandag 30 juli 2018 - 11:04
Linsey

Linsey

Bedankt allemaal voor de adviezen. Ik ga er mee aan de slag!
dinsdag 31 juli 2018 - 09:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon