menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ontwerp

jessica

Jessica

Ik denk eraan om in mijn tuin enkele Amelanchiers lamarckii te plaatsen naast een houten terras, maar ben bang dat de vogels de bessen die het boompje in de herfst geeft, gaan morsen op het hout en het meubilair. Heeft iemand hier ervaring mee?
maandag 23 juli 2018 - 09:28
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Wij hebben een 12-tal volwassen krentenbomen in onze zijtuin staan met dit jaar gigantisch veel besjes aan. Door het warme weer zijn deze zeer snel rijp geworden waardoor ze zeer aantrekkelijk werden voor vogels. Resultaat: zijn volledig (!!) leeggevreten. Ik zou me er dus niet teveel zorgen in maken. Als er dan toch al een besje op de bestrating viel, ging ik regelmatig met de bladblazer langs en ik heb helemaal geen vlekken gehad.
maandag 23 juli 2018 - 09:44
leerling

Leerling

In uw geval zou ik me meer zorgen maken in vogelpoep dan in vlekken veroorzaakt door vallende krenten...

Mocht je op zure zandgrond wonen, hou er dan rekening mee dat Amelanchier lamarckii daar invasief kan zijn. (Vormt meestal geen probleem. Wiedt gemakkelijk. Alleen opletten als je in de buurt van een natuurgebied woont.)
maandag 23 juli 2018 - 22:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon