menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Hortensia

Ga naar meest recente reactie

Henk33

Tekst aangepast

Henk33

Hallo,

De hortensia op de foto was 2 dagen geleden nog fris en begon te bloeien.
Nu lijkt hij af te sterven? Hoe zou dit kunnen, te veel zon? Maar de andere hortensia's die ik heb staan ook in de volle zon en die doen het goed? Te veel water, maar dat hebben de anderen ook gehad? Iemand een idee?

Groet

Bloemen & Planten

donderdag 21 juni 2018 - 18:20
Jeanine S

Jeanine S

Zit er niks op dat op "wol" gelijkt ?
Witachtig
Een soort van woldopluis
Ik heb ook zo'n hortensia gehad die daaraan dood ging
donderdag 21 juni 2018 - 18:25
Tuinprins

Tuinprins

Vermoedelijk phytophtora of verwelkingsziekte (verticillium).

Phytophtora is het waarschijnlijkst als je de plant veel water hebt gegeven en de pot onder maar weinig gaten heeft zodat de potgrond zeer nat blijft.

Aan zowel phytophtora als verwelkingsziekte is weinig te doen. Als je iets nieuws in die pot zet dan de pot goed schoonmaken i.v.m. herbesmetting.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 21 juni 2018 - 18:52
Roeli

Roeli

Wanneer de plant erg nat is, en in de volle zon staat, kunnen de wortels ook verbranden. Een stenen pot kan erg heet worden. Wij zetten, heel vroeger, omgekeerde bloempotten op het gasstelletje in de tent, voor verwarming.
donderdag 21 juni 2018 - 19:52
babsieNancy

BabsieNancy

Kzou niet te vlug opgeven,ik heb een hele hoop struiken geadopteerd en het hout was dood tot aan de wortel,en ge moet ze zien .Kijk straks maar even .
Succes
vrijdag 22 juni 2018 - 17:45
Tuinprins

Tuinprins

Dat kan, maar tegen phytophtora is weinig te doen. Deze schimmelziekte is toch van een ander kaliber dan vorstschade of verwaarlozing.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 23 juni 2018 - 06:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon