menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Geranium "Rozanne"

Ga naar meest recente reactie

inique

Inique

Allemaal langwerpige gaatjes in de bladeren van de Geranium Rozanne. Weet iemand misschien wie de boosdoener kan zijn?

Bloemen & Planten

woensdag 20 juni 2018 - 20:59
Tuinprins

Tuinprins

Slakken.
donderdag 21 juni 2018 - 06:56
minouke

Minouke

Yep! slakken
donderdag 21 juni 2018 - 16:04
Jeanine S

Jeanine S

Ik denk ook aan slakken
donderdag 21 juni 2018 - 17:36
Louisa S

Louisa S

Blijkbaar houden slakken niet van geraniums ... zouden het misschien rupsjes of andere insecten kunnen zijn !!!
donderdag 21 juni 2018 - 19:32
Carib

Carib

Dat op internet geraniums als slakbestendige planten genoemd worden, betekent niet dat slakken er helemaal niet aan eten. Als er maar slakken genoeg zijn, dan eten ze alles. Persicaria staat ook in het rijtje met slakbestendige planten, maar bij die planten is dit jaar ook aangevreten blad zichtbaar.
donderdag 21 juni 2018 - 22:27
Tuinprins

Tuinprins

Ik heb in mijn tuin ieder jaar veel last van slakken. Er zijn maar weinig planten waar ze echt vanaf blijven. De donkerbladige zilverkaars (Cimicifuga racemosa Brunette) is een van de weinige planten waar ik nooit slakkenvraat bij zie.

Bij bovenstaande Geranium is de vraat veroorzaakt door van die kleine naaktslakjes. Is ook niet van de afgelopen dagen maar al een tijdje terug.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 22 juni 2018 - 06:06
inique

Tekst aangepast

Inique

Iedereen hartelijk dank voor jullie reactie(s) en het meedenken. Die slakjes zullen dus hier wel hun best gedaan hebben. Ziet er verschrikkelijk uit.
Groetjes Inique
vrijdag 22 juni 2018 - 08:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon