menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Esdoorn

cynthia2724

Tekst aangepast

Cynthia2724

Hallo mensen,

Mijn esdoornboompje die vorig jaar nog erg goed ging, is dit voorjaar ook goed begonnen maar nu ineens worden de bladeren bruin tak voor tak. Ik zie er eigenlijk geen beesten opzitten. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is, ik vind het zo zonde als hij dood zou gaan. Ik denk niet dat hij last heeft van droogte, er wordt regelmatig gesproeid op het gras.
Sorry deze topic hij staat ook al bij bomen, kan ik het verwijderen?

Bloemen & Planten

donderdag 14 juni 2018 - 09:22
Dany

Tekst aangepast

Dany

Naar mijn bescheiden mening want ik ken niet veel van bomen denk ik dat het gras te dicht bij je boom staat. Je sproeit je gras maar het is dan ook het gras dat het water opneemt en niet je boom. Je hebt een boomspiegel nodig zeker de eerste jaren totdat je boom diep genoeg geworteld is. Volgende tekst heb ik van het internet gehaald.

Planten aanplanten in de boomspiegel
Het is aan te raden te wachten met de aanplant tot een jonge boom goed is aangeslagen. Planten in de boomspiegel kunnen bij een jonge boom voor teveel concurrentie zorgen. Wacht daarom liever minimaal tot vier jaar na de aanplant. Zorg voor losse, vruchtbare grond rond de boomstam en beschadig de boomwortels niet. Ophogen met aarde wordt door de meeste bomen niet goed verdragen. Voeg jaarlijks een laagje compost toe zodat vocht beter wordt vast gehouden.

https://www.directplant.nl/tuintips/boomspiegel/
donderdag 14 juni 2018 - 11:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon