menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anemone hupehensis var. alba 'Golden Summit' nergens foto van te vinden op het net?

Ga naar meest recente reactie

EJM

EJM

Van deze herfstanemoon is geen foto te vinden op internet?
Heeft niemand deze, of nog nooit een foto van gemaakt?
zondag 22 april 2018 - 23:48
Tuinprins

Tuinprins

Het is inderdaad vreemd dat er van een plant met een commerciële naam geen foto te vinden is op het internet. Dit maakt mij altijd achterdochtig. Het is zeer wel mogelijk dat dit een bestaande cultivar is met een niet zo opwindende naam die door een kweker of handelaar omgedoopt is.

Op het Duitse tuinforum Garten-pur had iemand deze plant en die bloeide wit met een vleugje roze ("witte was waar een paar rode sokken bij hebben gezeten"). Bij de kwekerij waar hij zijn plant vandaan had bloeide ze roze en ging men uit van een terugverloping. D.w.z. dat de cultivar "Golden Summit" niet stabiel is en terugkeert naar een andere vorm. We kennen dit bijvoorbeeld van bontbladige Euonymussen waar geheel groene bladeren/takken in komen.

Ik zou mij over Anemone hupehensis var. alba 'Golden Summit' niet al te veel illusies maken.


Gegroet, de tuinprins
maandag 23 april 2018 - 07:06
EJM

EJM

Er staat Alba in de naam, dus dan zou hij eigenlijk wit moeten zijn, en geen vleugje roze moeten hebben, of de benaming is fout.
Ik heb een witte herfst anemoon, maar hier op tuinadvies staat geen enkele foto van een witte herfst anemoon.
Ik weet ook niet hoe die heet, want ik heb hem bij een particulier tuincentrum gekocht, en er stond geen naam op.
Er staan sowieso maar 2 herfst anemonen op tuinadvies die wit zijn, ik neem aan dat er wel meer soorten witte zijn.
Ik heb de mijne maar onder Anemone hupehensis 'PRETTY LADY Maria' gezet, omdat dat de enige witte is, die ook daadwerkelijk elders op internet te vinden is.
Maar ik weet dus niet zeker of het die ook is.
Maar ik kan dus geen foto toevoegen.
De meeste zullen denk ik het verschil niet zien, maar iemand die er verstand van heeft ziet dat het niet Pretty lady maria is, als het die inderdaad niet is.
Ik hou niet zo van fouten maken in de plantenwereld.
Ik heb ook nog zat andere planten waarvan ik niet precies weet welke cultivar het is, dus kies ik de genen die er het meest op lijkt waar al een foto bij staat, en zet ik er ook geen foto bij.
Dat vind ik niet zo'n ramp.
Want als ik perse de precieze cultivar moet weten, dan kun je denk ik 3 kwart van mijn planten in de lijst mijn tuin schrappen.
maandag 23 april 2018 - 10:17
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Je kunt de naam hier ergens aanvragen. Dan komt hij in de plantenlijst erbij staan. En je kunt dan ook een foto toevoegen. Maar soms zorgen zij ervoor dat de naam iets gewijzigd wordt. Het proberen waard.
dinsdag 24 april 2018 - 10:39
EJM

EJM

Weet ik, heb ik met Gladiolus evergreen en Gladiolus Nori ook gedaan, want die heb ik hier op tuinadvies gekocht, en stond niet in hun plantenlijst, vond ik een beetje raar.

Maar ik kan geen naam aanvragen als ik niet weet welke soort het precies is.
Ik weet niet welke herfst anemoon het is.
dinsdag 24 april 2018 - 10:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon