menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agastasche Blue Fortune

Ga naar meest recente reactie

Pouketie01

Pouketie01

Heeft er iemand onder jullie Agastasche Blue Fortune in de tuin staan en zien jullie er al wat leven in? Hier niks groen of leven te zien! Misschien door de natte winter dood

Bloemen & Planten

zondag 22 april 2018 - 09:09
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Jammer. Hier ook een hele mooie verdwenen. Agastache rugosa liquorice blue. Maar wat heeft hij lang gebloeid. Dus maar weer een nieuwe aanschaffen. En hier stond de blue fortune. Maar ik heb geen idee of dit hem is.

Bloemen & Planten

zondag 22 april 2018 - 11:57
minouke

Minouke

Elk jaar heb ik ook uitval en moet ik er enkele bijkopen.
Momenteel blijven 2 plantjes van de 10 achter, misschien moeten die nog. Maar ik heb al jaren gehad waar ze allemaal wegbleven.
zondag 22 april 2018 - 12:13
Pouketie01

Pouketie01

Volgens mij komen die hier ook niet meer, Minouke en Joukje, zal er morgen gaan kopen
zondag 22 april 2018 - 12:28
krissie

Krissie

Bij mij verdwijnen die ook regelmatig , heb ze ook al gestekt .( gaat heel goed )
Het jaar erna waren ze ook verdwenen .
Vorig najaar er terug gekocht , en hebben de winter overleeft . ze zijn nu een 20 cm hoog .
Agastache wordt aanzie als een kortlevende vaste plant ( zoals lupine )
Black adder schijnt de wintervastste en langstlevende te zijn .
Kijk eens bij tuinadvies recentste artikels daar staat nu een uitgebreid artikel erover .
zondag 22 april 2018 - 15:54
Pouketie01

Pouketie01

Bedankt Krissie voor het artikel en zal ze eens stekken na er nieuwe gekocht te hebben.
zondag 22 april 2018 - 17:25
Carib

Carib

Het felgroene blad lijkt me zeker geen agastache, maar het blad bij het stokje links op de foto wellicht wel. Ik kan niet genoeg inzoomen om het te kunnen zien.
Alle agastaches zijn hier meer of minder tijdelijk. De Blackadder heeft het een aantal jaren volgehouden, maar uiteindelijk toch verdwenen. Dit jaar is alles trouwens behoorlijk laat, dus echt nog even geduld hebben voordat je een plant dood verklaart.
zondag 22 april 2018 - 17:26
Pouketie01

Pouketie01

Ooh dat is misschien goed nieuws Carib, ik zal dan nog wat hopen
zondag 22 april 2018 - 19:52
EJM

EJM

Mijn phlox subulata daniel's cushion is ook nog niet terug.
En ik heb een oude foto gevonden van 23 april 2014 waar die volop in bloei staat.
Dus dan is die heeeel laat of dood.
Ik heb in ieder geval al een nieuwe gekocht en op de zelfde plek neergezet.
Komen de oude toch nog terug, staat er gewoon 1 meer.
Ze staan onder mijn Philadelphus snowbelle, en bloeien tegelijk meestal, of overlappen elkaar een flinke tijd, zo'n mooie combinatie
zondag 22 april 2018 - 22:24
minouke

Minouke

Pouketie, ja tot half mei kan dat nog dat ze leven tonen.
maandag 23 april 2018 - 06:50
Pouketie01

Pouketie01

EJM en Minouke: ik ben er nieuwe gaan halen in het plantencentrum hier want als ze niet terugkomen hebben ze ze hier ook niet meer
maandag 23 april 2018 - 15:32
minouke

Minouke

en tegen een lege plek in de border kunnen wij niet hé, ken dat ook
maandag 23 april 2018 - 17:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon