menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hangplanten buiten

An_

An_

Hi!

Onze pergola van eigen makelij in de tuin is bijna af, en verdient binnenkort een flinke shot groen. Ik ben nog op zoek naar mooie hangplanten om aan de zijbalken en het plafond te hangen, maar ik lijk er erg weinig over terug te vinden (je kan vanalles hangen, maar ik ga liefst voor een echt afhangende plant en niet gewoon bloempjes in een hangende pot). Iemand goeie tips voor hangplanten (hoeft niet bloeiend te zijn) die mooi gaan afhangen, liefst vrij sterk & onderhoudsvriendelijk? Pluspunt is een vaste plant die winterhard is want ik ga niet alle planten uit de pergola in de winter naar binnen kunnen halen, maar nu ben ik misschien iets té veeleisend .

Hartelijke, afhangende dank!
An
vrijdag 13 april 2018 - 22:16
Roeli

Roeli

Ik begrijp dat je winterharde hangplanten zoekt'.
In een tuincentrum kan je natuurlijk van alles kopen, maar weet je dat je grondbedekkende kruipplanten ook heel goed als hangplanten kan gebruiken? bv. penningkruid, dat bij mij al jaren in een hanger zit. Blijft gewoon 's winters buiten en komt ieder jaar keurig weer op.
zaterdag 14 april 2018 - 07:07
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Je moet alleen een beetje opletten dat sommige winterharde planten in pot minder winterhard zijn. Je hoeft die dan niet per se binnen te halen, ergens buiten op een beschermd plekje op de grond zetten is meestal voldoende.

Hangplanten zijn eigenlijk klimplanten zonder klimsteun.

Klimop, clematis, passiebloem, jasmijn, ...
zaterdag 14 april 2018 - 08:55
An_

An_

Super, daar ben ik mee geholpen. Bedankt jullie!
zaterdag 14 april 2018 - 21:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon