menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Help, wat zet ik in mijn tuinpotten??

Ga naar meest recente reactie

Arjan Schmitz

Arjan Schmitz

Hoi, ik heb 2 hele grote potten in mijn tuin staan waar nu niets instaat. Het liefst zou il hier vaste planten in hebben met grote kelkachtige bloemen. Liefst paars of heel donker rood. Een hangplant zou denk ik erg mooi zijn maar iets anders is ook goed. Heeft iemand een idee voor een plant???

Bloemen & Planten

maandag 2 april 2018 - 08:40
minouke

Minouke

Campanula portenschlagiana
Campanula poscharskyana
Phlox subulata
maandag 2 april 2018 - 08:56
Tuinprins

Tuinprins

Het is een tamelijk grote pot dus dat vraagt om iets dat geen miniplantje is. Een flinke Agapanthus of Dipladenia zou ik er in zetten. Beide in pot niet winterhard maar wel zeer mooi.

P.S. dat gronddoek (plastic?) zou ik vandaag nog uit de tuin halen, ziet er echt verschrikkelijk uit.



Gegroet, de tuinprins
maandag 2 april 2018 - 10:41
Dunya

Dunya

Bij mijn moeder waren er ook twee zo'n grote potten. Er stonden kleine buxus in die je wat bijknipt ieder jaar.
maandag 2 april 2018 - 11:06
Carib

Carib

Een vaste hangplant met grote kelken schiet me niet te binnen. Er is wel een soort eenjarige met paarse kelken. Een vaste combinatie zou een auberginekleurige Hydrangea "Hobergine" kunnen zijn, samen met een hangende Clematis viticella " Purpurea plena Elegans".

En eens met Tuinprins: dat doek is erg ontsierend. En onnodig, als het onder mulch ligt in een perk. Mulch kan gewoon op de aarde.
maandag 2 april 2018 - 15:38
Polplastron

Polplastron

Misschien kan je er Zantedeschia aethiopica in zetten (de "vaste plant" en niet de knollen hé!) Met een goed doorlaatbaar grondmengsel moet dat volgens mij goed lukken (Alle discussies over het feit dat het eigenlijk een moerasplant is daargelaten ...)
donderdag 5 april 2018 - 10:51
Merlin

Merlin

Kelken kzn ik natuurlijk niet noemen, maar wij hebben veel plezier van clematis in zulke potten. Hangend of eerst nog wat begeleid. Kan nog iets bij dat omhoog gaat natuurlijk.
dinsdag 10 april 2018 - 13:20
EJM

Tekst aangepast

EJM

Clematis integrifolia.

Kun je hier kopen bij tuinadvies.
Is een bodembedekker, maar kan ook als hangplant.
https://www.tuinadvies.nl/plantengids/2250/clematis-integrifolia

En voor de hoogte Lobelia Siphilitica.
https://appeltern.nl/nl/tuinadvies/plantenencyclopedie/lobelia_siphilitica_-_virginische_lobelia
woensdag 18 april 2018 - 01:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon