menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Rouwvliegjes bestrijden

Javamatic

Javamatic

Ik heb last van ( vermoedelijk ) rouwvliegjes in huis. Al enkele jaren zelfs ....
Ze komen uit plantenpotten ...waar ze zich tegoed doen aan o.a. verrotte plantendelen en bladeren.....etc...
Vorig jaar heb ik de potgrond vervangen....maar ze zijn weer terug..

Heb ook een aantal geneeskrachtige planten staan en die wil ik uiteraard niet met bestrijdingsmiddelen gaan behandelen. Heb al een paar onschadelijke bestrijdingsmiddelen geprobeerd maar tot nog toe zonder resultaat....

Nu dacht ik ; misschien kan een vleesetende plant hier enige nuttige rol van betekenis spelen ? Misschien heeft iemand hier ervaring mee ? Worden de rouwvliegjes aangetrokken door een vleesetende plantensoort ? En zo ja , welke vleesetende plant zou hiervoor het meest geschikt zijn ?

Alle suggesties welkom !

Bijvoorbaat dank
zondag 1 april 2018 - 21:26
Jeannette1

Jeannette1

Beste Javamatic,

Deze vliegjes kun je weg krijgen door een schoteltje of schaaltje neer te zetten met een beetje azijn gemengd met een klein beetje water, het hoeft niet speciaal met water, maar enkel azijn daar kunnen niet alle mensen tegen.
Veel suc6, bij ons heeft dit gelukkig geholpen.

Groetjes, Jeannette
zondag 1 april 2018 - 21:57
leerling

Leerling

Heb je wat aan de aanbevelingen in dit artikel? https://gezondr.nl/kleine-vliegjes-planten-potgrond-rouwvlieg-rouwmug/
't Is wat lijvig, omdat het ook de hele levenscyclus van de beestjes beschrijft. 'Ken je vijand' helpt dikwijls herhaling van een probleem te voorkomen.
maandag 2 april 2018 - 00:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon