menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Combinatie Toscaanse jasmijn en Salvia Nemorosa

Ga naar meest recente reactie

Stev-O

Stev-O

Graag had ik nog een mooie plant geplaatst voor de Toscaanse jasmijn die langs de muur groeit.
Waar kan ik deze volgens de kenners hier het beste mee combineren ? Iets dat niet te hoog en niet te breed groeit aangezien de border vrij smal is.

Een Salvia Nemorosa Ostfriesland met zijn paarse bloemen gaat volgens mij mooi afsteken. Of verkiezen jullie de witte variant Schneehugel? Bij de Ostfriesland zou ik ook nog enkele Echinea Purperas zetten.

Bloemen & Planten

zaterdag 24 februari 2018 - 22:39
LT

LT

Deze Trachelospermum jasminoides heb ik zelf ook. Geurt heerlijk. Ze krijgt al heel laag aan de struik bloemen. Zelf zou ik er, vanwege de smalle strook, alleen wat mooi zomergoed (niet te hoog) vóór plaatsen. Daar heb je zeer veel keus in. Gr. Lou
zaterdag 24 februari 2018 - 22:54
Roeli

Roeli

Helemaal met Lou eens. Kan je, als één uitgebloeid is ook nog wisselen.
maandag 26 februari 2018 - 11:30
Tuinprins

Tuinprins

Eerst maar eens kijken of ze deze vorstperiode overleven .... gelukkig staan ze zo te zien wel zeer beschut.

Bij combinaties met Trachelospermum kun je m.i. het beste lage planten met niet al te felle of overheersende kleuren gebruiken. Salvia nemorosa Ostfriesland vind ik te sterk qua kleur, Echinacea te hoog. Wit geeft geen contrast met de bloemen van Trachelospermum en is dus niet zo effectief. Zacht rose lijkt mij hier de beste kleur.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 27 februari 2018 - 08:20
ilse99
dinsdag 27 februari 2018 - 08:23
Stev-O

Stev-O

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Aangezien de planten nu na een jaar reeds 1m80 hoog zijn tot bovenaan het rek, zullen ze enkel maar voller komen te staan. Een zomerbloeier zoals Salvia die rond de 40-50 cm hoog wordt lijkt me dan ook aanvaardbaar.

Over geuren en kleuren heeft iedereen gelukkig een andere mening. Roze is niet echt men kleur vrees ik

Bloemen & Planten

dinsdag 27 februari 2018 - 21:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon