menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Droge grond

Ga naar meest recente reactie

Eryngium

Tekst aangepast

Eryngium

Hallo, ik heb in mijn tuin een plek waar vorig jaar gazon lag maar dat ik heb weg gedaan om een nieuwe border te maken. Maar nu is het zo dat de grond daar droog is een dat die border op het zuiden ligt en dus heel veel zon krijgt. Maar nu is de vraag of jullie vaste planten weten die goed op zo droge grond groeien? Ik experimenteer graag met planten en wil daar die grond ook nie te veel verrijken of vocht houdender maken.
Alvast bedankt
groetjes Eryngium
maandag 18 december 2017 - 19:09
WiPe

WiPe

De keuze is heel erg groot. Op vasteplant.be vind je een goede tool om planten te selecteren op basis van oa standplaats.
maandag 18 december 2017 - 22:52
Eryngium

Eryngium

Bedankt voor de reactie en ik zal dat zeker is bekijken
dinsdag 19 december 2017 - 19:04
Ken M

Ken M

Lijkt me een perfecte plaats voor kruiden. Salie, oregano, tijm, bonenkruid, lavendel, rozemarijn...

Als je wat groter wilt eventueel mullein, 2 jarige plant (medicinaal) of hortensias, die groeien ook bijna overal.

Ken
woensdag 20 december 2017 - 02:26
sugar

Sugar

Je zocht naar bijenplanten volgens je andere topic. Calamintha nepeta is dan een perfecte plant voor dat plekje
woensdag 20 december 2017 - 06:08
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ken M, helemaal akkoord met de tip over de kruiden.

Mullein noemen we in Belgium toorts, of Verbascum.

Maar hortensia's op een droge grond, dat komt niet goed.
woensdag 20 december 2017 - 11:35
Ken M

Ken M

Ik heb Hortensias op verschillende plaatsen staan en ze blijken hier geen last te hebben van de droge grond, kan misschien liggen aan het vochtige klimaat?

Dat wist ik niet, dat de nederlandse naam voor mullein toorts is, dank je.
Alhoewel de plant gezien word als "onkruid" vind ik het een prachtige plant.
Heb ze meerdere malen gekweekt uit zaad en groeit welliswaar op elke grond, rijk arm droog nat.
Bloemen zijn zeer geliefd bij bijen en andere bestuivers en kan gebruikt worden voor thee of siroop en dacht zelfs dat het blad gerookt kan worden ter vervanging van tabak. Het zou zelfs een positieve werking hebben op de luchtwegen.

Ken
woensdag 20 december 2017 - 15:33
Patrikc

Patrikc

Inderdaad een prachtige plant, Verbascum.
woensdag 20 december 2017 - 15:56
brammeke

Brammeke

Daglelies overladen je met bloemen in de zon
woensdag 21 februari 2018 - 15:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon