menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zomerbloemen mest

Ga naar meest recente reactie

koen

Koen

Hallo


Welke mest gebruiken jullie voor de zomerbloeiers? Je ziet altijd allerhande soorten, van roze korrels tot specifieke mest per bloemsoort. Wat is nu uiteindelijk prijs/kwaliteit goed om te gebruiken, want ik vind dathet nogal een 'commerce' aan het worden is.


grtz, Koenv
woensdag 2 mei 2007 - 03:29
Esem

Esem

Koen,
Is het de bedoeling om de éénjarige meststoffen te geven, of heb je het hier over de vaste planten
Ik geef alleen Buxus , rozen en clematis speciale meststoffen ,de rest van de bloemenborder moet het zonder doen.
Zij krijgen allen in het voorjaar een flinke gift compost.
Als je de vaste planten roze korrel gaat geven,gaat je veel groei en blad krijgen maar weinig bloem.
Op minder bemeste grond groeit alles beter vind ik.
GHr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 03:38
koen

Koen

Ik bedoelde eigenlijk de zomerbloeiers zoals surfina's e.d.


grtz, Koenv
woensdag 2 mei 2007 - 03:41
hildavw

Hildavw

Ik doe zoals Esem, bijna niet mesten, dan worden de planten sterker, ondervind ik toch.
Ook zo weinig mogelijk sproeien.
Voor de zomerbloeiers doe ik wel osmocote in de potten en bakken, samen met de grond, dat is dan voldoende voor het ganse seizoen van die éénjarigen.
groetjes
Hilda
woensdag 2 mei 2007 - 04:19
Esem

Esem

Koen ik denk niet dat je daar wat verkeer mee kan doen, er bestaan vele en goede meststoffen voor de éénjarige.
Vele bekende merken die goed zijn.
Altijd de gebruiksaanwijzing volgen.
IK weet niet of er hier merknamen mogen vernoemd worden op het forum??.
Gr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 04:23
koen

Koen

nee, merken hoeft niet voor mij,
dus jullie gebruiken de gewone gangbare meststoffen voor de zomerbloeiers.
Is er dan nog een merkbaar verschil tussen korrel en vloeibaar (bahalve het gebruik uiteraard) ?


grtz, Koen
woensdag 2 mei 2007 - 05:33
ines

Ines

Koen ik gebruik de vloeibare meststoffen als het vlug moet gaan en de korrels om tijd uit te sparen
als U begrijpt wat ik bedoel.
woensdag 2 mei 2007 - 06:04
Spuddy

Spuddy

Een algemene koe/kippenmest doet het prima. Roze korrel is goed voor nieuwe aanplant omdat het veel stikstof bevat en de bladgroei bevorderd.
woensdag 2 mei 2007 - 06:35
Esem

Esem

Maar bij eenjarige moet je niet veel blad hebben maar wel bloem.
Dus ik kies voor vloeibare meststoffen,makkelijk en eficiënt.
Voor kamerplanten gebruik ik af en toe lang werkende meststof in de vorm van korrels.
speciaal voor kamerplanten

Gr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 06:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon