menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lupine

Ga naar meest recente reactie

groengroentje

Groengroentje

In sommige tuinen staan prachtige lupine.
Heb ik altijd mooi gevonden maar nooit durven nemen daar ze zo gevoelig zijn voor bladluis.
Thans staan ze precies op heel wat foto's mooi.
Hoe krijg je ze zo mooi of bestaan er soorten die minder gevoelig zijn ... Of is de bladluisvraat verwaarloosbaar.
Ik hoor het graag.
zaterdag 21 oktober 2017 - 00:00
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb ze dit jaar voor het eerst weer aangeschaft. En het was een prima lupine jaar. Geen luis gezien, maar dat kan ook beginners geluk zijn.
zaterdag 21 oktober 2017 - 00:37
Roeli

Roeli

Bij lupines nooit last gehad van luis.
Kreeg de luis ook de kans niet voor.
De slakken waren altijd eerder.
Voor mij dus geen lupinen meer.
zaterdag 21 oktober 2017 - 05:46
zourky

Zourky

Lupinen zijn mooie bloemen maar als men ze niet behandeld tegen bladluis blijft er niet veel van over,zijn er soms andere planten of bloemen die men kan planten tussen de lupinen om zo bladluizen te weren
zaterdag 21 oktober 2017 - 07:47
groengroentje

Groengroentje

Ja ... las dat ze ook slakkengevoelig zijn.
Das minder. Heb die hier bij de vleet. In het voorjaar is het echt een gevecht omdat sommige planten, zoals mijn salvia, niet kapot te laten eten. Ze smijten zich altijd op de eerste jonge blaadjes ... en dan is het gedaan met mijn salvia.
Dus toch nog eens goed over nadenken ...
zaterdag 21 oktober 2017 - 11:16
Tuinprins

Tuinprins

Als je iets wil dat lijkt op Lupine kun je kiezen voor Baptisia australis var minor. In mijn tuin zitten veel slakken maar deze plant laten ze tot nu met rust. Je moet wel de variëteit 'minor' kiezen want de gewone Baptisia australis wordt voor de doorsnee tuin aan de hoge kant. Het duurt een paar jaar voor Baptisia goed gaat bloeien maar bloeit dan ieder jaar betrouwbaar. Is bovendien langlevend en dat kun je van de lupine niet zeggen.

Gegroet, de tuinprins

Bloemen & Planten

zaterdag 21 oktober 2017 - 18:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon