Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik ben op zoek naar een plant die leuk bloeit maar zich ook redelijk snel uitbreidt.
Geen geranium of rudbeckia fulgida, want die heb ik al
Iemand een idee?
Al eens gedacht aan Phuopsis? Wordt wel geen 15 cm maar vormt een mooi tapijt met roze bloemen. Als de 1e bloei voorbij is of als hij te ver gegaan is kan je alles afknippen, de plant loopt weer frisgroen uit en begint opnieuw te bloeien.
Hai RosetteB, ik zie dat de Phuopsis zo'n 20-30 cm wordt . Das prima.
Alles wat hoger is dan 15 cm is prima. Lijkt me leuke plant. Die gaan we aanschaffen.
Stachys monieri "Hummelo" is een heel dankbare plant; hij breidt zichzelf niet echt snel uit, maar na een jaar kan je de planten al delen en op die manier snel een heel oppervlakte bedekken. Onkruid komt er bij deze planten niet door!
In halfschaduw zou je ook kunnen denken aan de varen Polypodium vulgare of een van de cultivars.
Denk ook eens aan Phygelius (Kaapse fuchsia); deze is te verkrijgen in verschillende kleuren en bloeit wat later op het jaar.
Wat tuingeraniums betreft, hoop ik overigens dat je beseft dat er honderden soorten en cultivars zijn die in een gemengde aanplanting echt wel voldoende variatie kunnen bieden.
Helemaal eens met Pol. Geranium Anne Thomson is mijn absolute favoriet: hij loopt uit met mooi geelgroen blad en begint te bloeien in mei en bloeit dan maandenlang onafgebroken door. Hij bloeit nu nog steeds volop, zonder dat hij tussentijds een keer afgeknipt moet worden wat bij veel geraniums wel het geval is. Met één plant bedek je aan het eind van de zomer bijna een vierkante meter. Persicaria amplexicaulis is ook een langbloeiende favoriet die het graag breed laat hangen. Er zijn cultivars in wit en vele tinten roze en rood. Beide planten gedijen zowel in zon als in halfschaduw.