menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Plantnaam

Ga naar meest recente reactie

inique

Inique

Wie kan me helpen aan de naam van deze plant?

Bloemen & Planten

woensdag 28 juni 2017 - 20:23
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik denk dat het een Aster is.
Misschien : Aster frikartii 'Mönch'
woensdag 28 juni 2017 - 21:26
inique

Inique

Het is idd. een Astersoort Lily.
Maar deze heeft wel heel erg lange stengels. Ben nog eens gaan googlen en kwam deze tegen:
Aster divaricatus. Deze bloemen lijken er meer op lijkt me.

Bloemen & Planten

woensdag 28 juni 2017 - 23:25
inique

Inique

Bedankt voor het meedenken.
woensdag 28 juni 2017 - 23:27
sugar

Sugar

Bloeit die nu?
Kan ook A. radula 'August Sky' zijn (die heb ik hier ook)
woensdag 28 juni 2017 - 23:31
inique

Inique

Sugar bedankt voor de naam.
Zou idd. ook de A. radula 'August Sky' kunnen zijn. Ik twijfel heel erg tussen die twee soorten.
Hij staat niet in onze tuin maar heb hem in een Duitse tuin gezien en vind de combinatie van de iele bloemen en de lange stelen heel mooi hij bloeit rond deze tijd.
donderdag 29 juni 2017 - 13:19
sugar

Sugar

Beide soorten zijn niet zo hoog (50-60 cm, dus je gaat nog moeten verder zoeken volgens mij)
donderdag 29 juni 2017 - 23:23
satomi

Satomi

Mij lijkt het een Eurybia-soort. Voorheen werden ze onder Aster geschaard, maar de naam is weer eens veranderd. De witte bosaster, E. divaricata (syn. Aster divaricata) komt het meest voor en het blad lijkt daar ook op te wijzen maar is niet goed zichtbaar.
vrijdag 30 juni 2017 - 17:43
Carib

Carib

Aangezien de gezochte plant duidelijk lila, blauwpaars in de knop, is, komt Eurybia spectabilis meer in aanmerking. Bij de E. divaricata is ook geen sprake van lange stelen. Bij mij althans zitten de bloemen toch redelijk dicht op de bladmassa.
vrijdag 30 juni 2017 - 19:21
satomi

Satomi

@Carib, Eurybia divaricata wordt tot zo'n 90 cm hoog en heeft dan wel deze lange stelen. Voor de kleur moeten we bij Inique zijn. Inique, wat is de kleur van de bloemen? Op foto's kunnen kleuren, en zeker in het blauwe en rode spectrum, nogal eens vertekend zijn.
maandag 3 juli 2017 - 13:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon