menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bonte Zevenblad (Aegopodium podagraria 'Variegatum')

Joey1994

Tekst aangepast

Joey1994

Voordat iedereen mij hier afschiet ik heb 6 van deze planten gekocht en geplant in mijn tuin. (heb geen buren direct). Vind de bladeren echt een mooie sierwaarde hebben en prachtige bloemen


Nu heb ik van die 6 planten in totaal 20 stengels afgetrokken waar een blad aanzit.
Worden deze gegarandeerd nieuwe planten of moet ik er nog iets speciaal meedoen? (buiten water te geven)

Vond de prijs voor deze plant duur aangezien het meer als onkruid gezien word maar je moet ergens beginnen. Daarmee dat ik ze nu opsplits en dan erna terug uitplant en opnieuw etc etc.

Ik heb alleen fruitbomen en grote sierheesters geen moestuin of iets dus het mag zeker woekeren en de bodem bedekken. Geen zorgen heb hier over nagedacht.

Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat bonte zevenblad op den duur zaailingen of wortelschietsels krijgt met het orginele groene soort. Is hier iets aan te doen? Ik behoud liefst wel de bonte versie.

En ten slot is de bonte versie ook eetbaar? Vind hier niks over terug.


Alvast bedankt voor de reacties!

Bloemen & Planten

woensdag 3 mei 2017 - 21:06
WiPe

WiPe

De plant groeit vanzelf wel uit. Meer dan je lief is. Die hoef je niet echt te helpen. Groene delen moet je gewoon uitgraven. En de bonte is even goed eetbaar als de gewone.
woensdag 3 mei 2017 - 22:55
Joey1994

Joey1994

Hihi okee dankuwel. Gras groeit hier slecht in mijn tuin (veel schaduw) ga eens testen of het mogelijk zou zijn dit ook als gras te gebruiken en gewoon af te maaien.

Vind dit echt een dankbare plant en nog eetbaar ook! Dankjewel voor de informatie nu weet ik dat ik het met een gerust hart kan opeten.
donderdag 4 mei 2017 - 10:58
WiPe

WiPe

Naar mijn idee kan je daar niet genoeg van eten... Ik heb hier ellendig veel werk gehad om van het (gewone) zevenblad vanaf te geraken. Ik heb ooit, met iemand een discussie gehad over wilde planten. Omdat hij bij hoog en bij laag bleef volhouden dat wilde planten veel leuker zijn in de tuin en geen nadelen hadden, heb ik hem wat zevenblad cadeau gedaan. Soms is de ervaring sterker dan eender welk argument.
Als het gras slecht groeit, kun je schaduwplanten gebruiken, de keuze is erg groot, en er zijn soorten die veel meer geschikt zijn dan zevenblad. Een tuin met enkel bont zevenblad gaat ook snel vervelen. Je kan het inderdaad wel maaien, maar het zal nooit een goed gesloten tapijt vormen. En als het zo ged groeit als hier bij mij, dan sta je daar in de zomer tot aan je knieën in.
vrijdag 5 mei 2017 - 09:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon