menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Althae cannabina

Ga naar meest recente reactie

Elsje

Elsje

Hallo ! Wie kent er althae canabina ? Ik heb vier plantjes gekocht bij een kweker op de opentuindagen. Die zei mij dat het een soort heemst was (wat ik ook niet echt ken),dat het wel 2 meter hoog kon worden en bloemen gaf gelijkend op een stokroos. Wie heeft er wat tips ivm deze plant ?
zaterdag 1 juli 2006 - 13:27
sugar

Tekst aangepast

Sugar

Zelfs google kent dezae plant niet... Ben je zeker van de schrijfwijze?

sugar
zaterdag 1 juli 2006 - 15:57
florentina

Florentina

Elsje,

De schrijfwijze is althaea canabina en zo vind je hem wel bij kwekers, maar ik heb er geen afbeelding
van gevonden.
Hij behoort alleszins tot de kaasjeskruidfamilie en tot het geslacht van de heemst (althaea).
Je kan eens kijken naar volgende site, wat heemst betreft. Ik heb heemst in mijn tuin gehad, toen
ik een vrij grote collectie wilde planten had.

http://plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/heemst.htm

De stokroos behoort ook tot dezelfde familie. Je hebt de althaea rosea (stokroos) en de
althaea sinensis ( Chinese stokroos). De wilde heemst is de althaea officinalis. De wortelstok ervan
wordt in de geneeskunde gebruikt.
Allemaal mooie planten !

mvg florentina
zaterdag 1 juli 2006 - 17:02
lisa

Lisa

ik kan alleen maar zeggen dat het klopt en ik ben verzot op stokroos en malvas /kaasjeskruid ik vind het prachtige planten
grts,lisa
zaterdag 1 juli 2006 - 17:08
hugo

Tekst aangepast

Hugo

kijk eens op google afbeeldingen ' althaea cannabina ' (dubbele n)

groetjes
zaterdag 1 juli 2006 - 20:06
lisa

Tekst aangepast

Lisa

heb de althaea canabina gevonden hugo ik heb ze ook gevonden met althaea op de vierde site elsie
zij ziet er mooie uit
grts,lisa
zaterdag 1 juli 2006 - 21:14
Elsje

Elsje

De schrijfwijze was inderdaad mis. Het maakt een enorm verschil op google zeg ! Wel mooie foto's, hopelijk zien mijn vier exemplaren er binnenkort ook zo uit !
zaterdag 1 juli 2006 - 22:47
lisa

Lisa

elsje ,dat zal zeker zo zijn
grts,lisa
zaterdag 1 juli 2006 - 23:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon