menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat het nog niet doet

Ga naar meest recente reactie

cornelia

Cornelia

Hoewel veel planten uit de grond springen van levendigheid heb ik er ook nog die absoluut niets doen. Zal dit nog komen of is het zo dat als er met de huidige weersomstandigheden nog geen leven te zien is dit ook wel niet meer zal komen ?

Datura of Brugmansia; staat in grote pot, is afgesnoeid tot 10 cm boven de grond, heeft verse potgrond voor zover dit mogelijk was. Doet helemaal niets.

Choreopsis; Idem

Lampionplant; nog nergens te bekennen.

Bruidsluier; vorige jaar herfst af moeten snoeien wegens omgevallen "pergola". Is nog niet opnieuw aan het uitlopen.

Mogelijk dat er planten zijn die zich gewoon aan de klok houden en zich niet laten beinvloeden door het weer (mogelijk probeer ik mezelf nu gewoon voor de gek te houden, ha)

groeten
zaterdag 28 april 2007 - 03:48
ines

Ines

Hoi Cornelia hier is het ook zo, sommige laten het afweten
vb de Tricyrtis nog niets te zien
geen bloei op de Gaura
achterstand bij de Brugmansia
Bruidsluier ook zoals bij U
Physalis staat wel boven maar pover
Brunnera pover blad vergeleken bij verleden jaar
Anderen daar tegenover staan volledig in knop zoals de Hydrangea enz of staan vroeger te bloeien.
Ik denk dat nog andere factoren wel een rol spelen zoals de hoeveelheid meststoffen, de snoeiwijze
enz
..
zaterdag 28 april 2007 - 05:04
Angelo

Angelo

hier staat gelukkig niks achter, alles groeit naar behoren, vooral de clematissen doen het geweldig, jaren lang maar 1 tak gehad, dit jaar heeft ie dus 1 oude tak, en al 6 nieuwe takken uit de grond.
en heel veel bloemen


maar dat jou planten achter blijven, heeft misschien de maken met hun oorsprong, ze willen hun misschien beschermen tegen de droogte, want ik denk dat nieuwe scheutjes maken veel water nodig heeft.

zaterdag 28 april 2007 - 05:19
Catgarden

Catgarden

Trycirtis begint hier net boven te komen.
Maar waar ik zit op te wachten is Achillea 'Cerise Queen' en Echinacea purpurea 'Alba', de roze

Echinacea is al een paar centimeter hoog maar de 'Alba' doet nog niks.

Ook Corydalis flexuosa die nu al zou moeten bloeien is nog niet boven de grond.

En de gewone Brunnera en B. 'Variegata' zijn inderdaad pover van blad, ze zouden nu volop in bloei moeten zijn maar het blad komt nog maar juist boven. De B. 'Jack Frost' daarentegen doet het fantastisch goed... het blad was in januari al boven en de planten zijn dikker dan ooit en veel meer bloemen dan anders.
zaterdag 28 april 2007 - 18:35
an

An

ik heb een vraagje ik had een gebrokken hartje in mijn tuin staan maar die is dit jaar nog niet opgekomen ,hoeveeljarige plant is dat komt ie nog of moet ik weer een nieuwe kopen
gr an
zondag 29 april 2007 - 05:33
Esem

Esem

an gebroken hartje of dicentra is een vaste plant.
Maar als hij nu nog niet bovenstaat is er wel wat mis.
Hier staat hij al te bloeien.
Gr Esem,
zondag 29 april 2007 - 06:37
Esem

Esem

catgarden,
het zelfde met je coridalis
deze staat hier ook al te bloeien, dus niet normaal.
Maar ik kan er geen echte rede voor opgeven.
Het gebeurt wel vaker dat er de winter niet doorkomen.
Te nat?? te droog? wat ook de rede mag zijn.
Hij had er al moeten staan.
Gr Esem,
zondag 29 april 2007 - 06:40
Catgarden

Catgarden

Ik dacht al dat ik mijn Corydalis kwijt was... jammer

Gebroken hartjes staan hier ook al in volle bloei hoor, maar ik heb er ook al eentje van de 5 gehad niet niet meer boven kwam.
zondag 29 april 2007 - 18:23
Nigella

Nigella

de Tricyrtis staat hier wel reeds een paar cm boven de grond, maar ik heb wel reeds veel slakkenkrorrels moeten leggen (bij zo'n droog weer!!!)

geen bloei op de Gaura dat is toch normaal denk ik

zondag 29 april 2007 - 18:24
cornelia

Cornelia

Toch maar even moed houden. Ik zag bij de datura een ietsiepietsie klein puntje boven de grond komen, de bruidsluier heeft ook opeens een scheut en 1 van de lampionnen lijkt ook wat te gaan doen. De chorepsis (ben de naam even kwijt) heb ik maar een ander plekje gegeven waar hij zich rustig even kan bedenken wat hij nou wil gaan doen. Gebroken hartje doet het bij mij dan (ook) weer bijzonder goed.

groeten
dinsdag 1 mei 2007 - 00:05
pookie

Pookie

Datura kan alleszins nog even duren. Vorig jaar de mijne iets te laat buiten gezet en is pas eind mei beginnen schieten.

Heeft wel fantastisch gebloeid , dus nog niet alle hoop hoeft verloren te zijn
groetjes karel
dinsdag 1 mei 2007 - 01:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon