menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe ziet... er uit wanneer niet in bloei? (Phlox, Aubrieta,Iberis sempervirens )

Ga naar meest recente reactie

Maya16

Maya16

Hallo,

Ik ben aan het uitzoeken welke laagblijvende plant ik zou zetten op een talud'tje achterin onze tuin?
De Kruipende Vlambloem - Phlox subulata 'Maischnee' of 'Emerald Cushion Blue', Scheefbloem - Iberis sempervirens 'Snowflake' en Blauwkussen - Aubrieta 'Winterberg' of 'Cascade Blue' vind ik wel leuk als ze in bloei staan. Helaas vind ik -zoals bij de meeste planten- geen foto's van hoe ze er uitzien als ze niet in bloei staan of in de winter. En dat is toch hoe ze er het meest van het jaar uitzien...
Heeft iemand foto's van hoe ze zonder bloemetjes zijn?

(Kunnen deze op een schuine helling 60 cm hoog, afloop van 1,5m staan?)

Groetjes,

Maya
donderdag 7 juli 2016 - 22:21
Roeli

Roeli

De meesten die je noemt zijn 's winters verdwenen.
vrijdag 8 juli 2016 - 00:12
Polplastron

Polplastron

Phlox subulata is vooral mooi tijdens de bloei. Na de bloei vind ik de plant er nogal slordig uitzien en 's winters blijft hij wel groen, maar is het uitzicht ook niet alles. Al bij al is het een plant die mij wat tegenvalt!

vrijdag 8 juli 2016 - 09:09
Maya16

Maya16

Dat is waar ik voor vrees en vandaar ook mijn vraag. Misschien ook een tip voor de tuinadvies-site: van alles ook een foto tonen van als bloemen/planten niet in bloei staan (het grootste deel van 't jaar)

@Roeli: welke dan? ik vond nochtans terug dat deze groen bleven in de winter...

Wat zouden jullie dan aanraden?
Het is geen hoog en geen steil talud. De planten mogen zijn niet te hoog komen (60 cm talud + max 30 cm planthoogte), want we willen nog ons zicht naar achter (weiden) niet helemaal kwijt.
We willen ook niet te veel verschillende soorten (kwestie van efficiënter te kunnen onderhouden) en kleuren wit, blauw of groen.
vrijdag 8 juli 2016 - 11:47
satomi

Satomi

Kijk eens of je Potentilla tridentata 'Nuuk' leuk vindt: http://www.vasteplant.be/catalog/index.cfm?fuseaction=DETAIL&TREFNAAM=PONUUK
Dit plantje kan je op bijna alle gronden planten. Het blad komt niet veel hoger dan een cm of 10/15 en blijft in de winter; het kleurt dan oranje-rood-donkerrood-groen: http://www.lubera.co.uk/plants/perennials/rock-garden-perennials/potentilla-tridentata-nuuk
Echt een leuk bodembedekkertje!
zaterdag 9 juli 2016 - 11:08
Maya16

Maya16

Die lijkt me inderdaad wel iets! Bedankt!
maandag 11 juli 2016 - 11:09
satomi
dinsdag 12 juli 2016 - 15:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon