menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Het uit dunnen van wilde bloemen

Ga naar meest recente reactie

Roos 1970

Roos 1970

Halo iedereen,

Ik zal me even voorstellen , ik ben roos1970 . Ik ben noch niet zo heel lang bezig in de tuin , en heb tot nu toe altijd alles aan mijn buurvrouw kunnen vragen , die al jaren een tuin heeft . Aan gezien zij voor namelijk struiken en bomen heeft , leg ik daarom mijn vraag hier neer. Ik wil in mijn tuin wilde bloemen houden , ik heb verschillende soorten en verschillende kleuren . Nu is de vraag kan je die zelf mengen ? En ik las dat als ze in bloei staan je ze op een gegeven moment moet uit dunnen? Nu is de volgende vraag hoe doe je dit ? Wand dat stond er niet bij. Er stond ook dat je niet alles in 1x moest uit strooien , zo dat je de hele zomer bloeiende bloemen in je tuin had , wat ik uitzonderlijk vind om dat ze het ook over uitdunnen hebben ( dan is er toch geen plaats meer voor meer ? ) en kan je ze tussen de vaste planten planten ? Je ziet een hoop vragen voor een beginner .

Groetjes,
Roos 1970
dinsdag 31 mei 2016 - 20:00
Oriana_VV

Oriana_VV

Hoi Roos, ik ga al even kort reageren, maar wacht zeker nog op andere reacties. Ik ben namelijk geen expert.

het zaaien in fases wordt volgens mij gedaan om lange tijd te kunnen genieten van je bloemen. Strooi je alles tegelijk, dan komt ook alles tegelijk open. Strooi je een beetje en een paar weken later weer wat, dan zijn ze niet allemaal tegelijk groot.

Het uitdunnen is voor het geval je echt heel veel plantjes hebt op eenzelfde stukje grond. Dan haal je de zwakste plantjes weg zodat de sterkere goed veel plaats hebben om te groeien.

Wat voor gemengd zaad heb je? Een soort van bloemenweidemix?
dinsdag 31 mei 2016 - 20:19
Roos 1970

Roos 1970

Halo Oriana, ik kan zeker wat met je antwoord , ik heb op de zakjes gekeken , maar er staan niet echt losse namen op . Het ene zakje bevatte blauw bloemige bloemen , maar heb ze ook met roce en witte bloemen , en ik heb een zakje met als de meest voor komende die je vaak langs de weg ziet . In iedergevval beddankt voor je reactie , dan kan ik daar in iedergevval rekening mee houden
dinsdag 31 mei 2016 - 21:03
Roos 1970

Roos 1970

Ehhhh ????????????

Hoe kan ik trouwens de rest van de reacties lezen ??? Ik heb er 3 maar kan alleen die van jou zien Oriana? Ik moet duidelijk leren hoe een forum werkt hihihi
dinsdag 31 mei 2016 - 21:09
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Er hebben kennelijk niet meer mensen gereageerd, Roos.
dinsdag 31 mei 2016 - 21:43
Oriana_VV

Oriana_VV

Kan het zijn dat jouw eigen eerste post wordt meegeteld? Dan zou drie wel kunnen kloppen. En als je het via de notificaties hebt gezien boven, dan was het misschien een reactie op een foto van jou.
dinsdag 31 mei 2016 - 21:48
Roos 1970

Roos 1970

Denk indd dat mijn eigen reacties ook worden mee geteld , dat bedacht ik me later ook ???? Indd
woensdag 1 juni 2016 - 08:34
Joukje Smeding

Joukje Smeding

In mijn tuin heb ik o.a. vingerhoedskruid, toortsen (verbascum) akelei en juffertjes in't groen. En dit geeft tussen de vaste planten best een leuk effect. Gewoon kijken welke je straks leuk vindt en die in het zaad laten komen. En daar strooien waar je ze wilt hebben. De natuur doet de rest. En alles wat teveel is of fout staat even wachten en dan zet je dit fijn in een vaasje.
woensdag 1 juni 2016 - 11:34
Roos 1970

Roos 1970

Oké dank je wel Sjoukje ,

Ik dacht dat je het dan met wortel en al moest vetweiderijen , ik dacht al ,,,,, dan krijg je toch kale plekken ? Maar dat hoeft dus niet . Ik wil het indd tussen mijn vaste planten hebben om dat daar noch veel kale plekker zitten . Ik heb zo wel zaden voor bloemen met lange steel als laag bloeienden . Ik dacht er aan om de laag bloeiende bij de vaste planten te doen die zelf ook niet zo hoog worden , dan krijg je een beetje het effect van een border. En de wat langere tussen m,n lavendel planten van vorig jaar , die struiken zijn nu al wat hoger . Beetje jammer dat op dat zakje de losse namen niet op het zakje staan . Mijn kennes is noch niet voldoende om alle namen te weten . Maar het zijn de geen die je ook vaak langs de land van de weg ziet , in de berm .
woensdag 1 juni 2016 - 11:43
Oriana_VV

Oriana_VV

Papaver? Korenbloem?
woensdag 1 juni 2016 - 18:46
Roos 1970

Roos 1970

Ja denk het wel,


klaproos en vingerhoed kruid zaten er ook bij geloof ik
Ik zou foto,s van de zakjes kunnen maken . Misschien kom je er uit met de plaatjes op de zakjes.
donderdag 2 juni 2016 - 11:14
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Maak straks maar foto's van de bloei. Is veel leuker. Succes.
donderdag 2 juni 2016 - 11:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon