menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Pierre de Ronsard

Ga naar meest recente reactie

Pouketie01

Pouketie01

Hallo iedereen,

Daar ik verliefd was op deze rozen en zo vlug mogelijk die lelijke houten palen wou laten bekleden heb ik twee rozen geplant op 45cm afstand. Zou dit in de toekomst niet teveel worden?

Bloemen & Planten

zondag 22 mei 2016 - 10:50
Polplastron

Polplastron

Misschien was het inderdaad beter geweest om één roos te zetten in het midden tussen de palen en deze vervolgens breed uit te leiden.

Vergeet niet dat klimrozen het beste bloeien op takken die horizontaal groeien. Als je zo'n roos recht omhoog leidt, krijg je vaak enkel bovenaan bloemen tenzij je de zijtakken laat afhangen.

Veel hangt er dus vanaf wat het effect is dat je over een paar jaren wil bereiken.

Ik "ken" R.'Pierre de Ronsard' niet "persoonlijk" dus over de precieze habitus van deze struiken kan ik niet oordelen. Verder zijn klimrozen en ramblers niet echt mijn "vakgebied" dus laat ik graag verdere, meer concrete info over aan mensen als Minouke e.a.

Groeten,

Pol
zondag 22 mei 2016 - 10:57
Pouketie01

Pouketie01

Dank je, Pol ik wacht nog even op de reactie oa van Minouke
zondag 22 mei 2016 - 11:45
Carib

Carib

Pierre de Ronsard heet ook Eden Rose. Die roos heb ik al een aantal jaren in de tuin en die kweekte ik als een struikroos. Vorig jaar heb ik besloten hem door te laten groeien aan een standaard. Het is een lage klimroos of grotere struikroos. Hier werd hij door snoeien niet hoger dan 1, 25 meter. Hij maakt geen enorme lange takken. Ik denk dat deze twee rozen prima op hun plek staan juist omdat het geen grote klimroos is met lange takken.
zondag 22 mei 2016 - 12:04
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Hier heb ik ze ook aan weerskanten geplant. Die worden trouwens niet zo hoog (250cm)
Het is waar wat Pol zegt dat ze in waaiervorm meer bloemen geven maar dat kan je oplossen door ze in spiraal rond de paal te leiden. Bij 'Pierre de Ronsart' (='Eden') is dat zelfs niet echt nodig, Ik heb het bij deze tegen de muur hier niet gedaan en ze bloeien enorm tot bijna onderaan.

Groetjes
Chantal
zondag 22 mei 2016 - 14:56
Pouketie01

Pouketie01

Dank aan Carib en Minouke, ik zal ze dan maar laten staan en ben eigenlijk blij omdat ik niet zou weten waar ik ze anders moet planten....alles is hier al vol geplant
zondag 22 mei 2016 - 14:59
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Foto's in de regen...
Tegen de muur staat ze al 8 jaar de andere 4jaar.
Foto's volgen...
zondag 22 mei 2016 - 15:02
minouke

Minouke

Al 1tje

Bloemen & Planten

zondag 22 mei 2016 - 15:04
minouke

Minouke

Van kortbij

Bloemen & Planten

zondag 22 mei 2016 - 15:04
Pouketie01

Pouketie01

Mooi Minouke, bedankt voor de foto's en wat heb jij toch een prachtige tuin!
zondag 22 mei 2016 - 15:13
minouke

Minouke

Bedankt Pouketie
zondag 22 mei 2016 - 15:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon