menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hyacinten in pot

Ga naar meest recente reactie

Henk33

Henk33

Ik heb drie hyacinten in pot in de winkel gekocht en die zijn nu uitgebloeid.
Nu lees ik dat je de bloemen moet afknippen en het loof laten afsterven, net als andere bollen na de bloei.
De bol droog weg leggen en eind van het jaar weer in de grond stoppen.
Nu lees ik ergens anders dat je hyacinten in pot die je koopt kunt weggooien, daar deze een of andere behandeling hebben gehad, hooguit zouden er volgend jaar kleinere bloemen aankomen als je geluk hebt. Klopt dit of loont het de moeite om ze te bewaren?
zondag 31 januari 2016 - 16:26
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Ik zet ze nu weg in een niet te natte hoek in de tuin. Wel de bloeiknoppen eruit halen. Met pot en al is wel zo handig. Die van vorig jaar laten nu al hun punten zien. Of de kleuren precies hetzelfde zijn weet ik niet. Maakt mij niet uit. Het is maar heel even een vrolijke voorjaarsgroet.
zondag 31 januari 2016 - 18:26
Tuinman65

Tuinman65

Hyacinten die nu bloeien zijn geforceerd en bloeien achteraf niet meer.
Da's toch mijn ervaring.

Leo
zondag 31 januari 2016 - 22:34
piet1

Piet1

Leo, jij slaat de nagel op de kop. Die knollen zijn zo uitgeput dat ze niet meer tot groei en bloei komen. Geforceerde bloemen zijn maar éénmalig.
maandag 1 februari 2016 - 22:33
Roeli

Roeli

Helemaal niet mee eens. Stop ze straks maar gewoon in de grond.
Grote kans dat ze volgend jaar en de volgende jaren wel bloeien.
maandag 1 februari 2016 - 23:00
deHaan

DeHaan

Bij mij staan ze weer te bloeien.
Had vorig jaar een pot uitgebloeide bollen in de tuin gezet en heb ze een week geleden weer bloeiend binnen gezet
dinsdag 2 februari 2016 - 08:11
Joukje Smeding

Joukje Smeding

De Haan. Zo hoor ik het graag. Hier moet ik nog even geduld hebben. Dan laat ik een foto zien.
dinsdag 2 februari 2016 - 09:35
Tuinman65

Tekst aangepast

Tuinman65


Vooral bedoeld voor De Haan, want dit is onmogelijk.

Leo
dinsdag 2 februari 2016 - 22:17
Roeli

Roeli

Wat is onmogelijk, Leo ?

Vrienden van mij zetten elk jaar hun gekochte of gekregen hyacinten ,naast hun huis, in de grond en elk jaar bloeien ze. Hij zei ,een paar dagen geleden nog tegen mij....ik weet niet meer waar ik ze moet zetten. Het is vol.
Maar ze beginnen al wat te kleuren, dus ook dit jaar bloeien ze weer.

Wat is dus onmogelijk , Leo ?
woensdag 3 februari 2016 - 07:43
deHaan

Tekst aangepast

DeHaan

Zie foto.

Bloemen & Planten

woensdag 3 februari 2016 - 08:40
svoffel

Svoffel

Zeker niet wegdoen, in de tuin planten.

Die van mij staan ondertussen reeds 4 jaar in de tuin en komen dapper elk jaar terug.
Wel niet met die enorme tros van toen ik ze gekocht heb, maar elk voorjaar kijk ik ernaar uit.
woensdag 3 februari 2016 - 18:23
deHaan

DeHaan

Die pot met Hyacinthen heeft afgelopen jaar onder een Helleboris gelegen en vond ik bloeiend toen ik de Helleboris afknipte.
woensdag 3 februari 2016 - 19:56
Tuinman65

Tekst aangepast

Tuinman65

Roelie, ik heb het hier wel degelijk over geprepareerde of geforceerde bollen.
Niet over vervroegde want da's een ander verhaal.
De foto van De Haan is geen enkel bewijs.
Ik ben niet meer van de jongste, maar ik heb nog nooit een Hyacint in de tuin zien bloeien begin februari. De Crocus bloeit hier amper.
Voor mij einde discussie want wanneer ik zie dat svoffel zich hier komt bemoeien dan zakt mijn broek af.

Leo
woensdag 3 februari 2016 - 22:57
svoffel

Svoffel

@ Tuinman,


AUB, broek goed vasthouden zenne, die hoeft voor mij helemaal niet af te zakken.

Het is een forum, dus waarom zou ik niet mogen schrijven over mijn tuin ervaring?


donderdag 4 februari 2016 - 09:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon