menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

10 november 2015 en de sier appeltjes bloeien

Ga naar meest recente reactie

mia_heyl7

Mia_heyl7

ik was aan't bladeren ruimen, toen ik de twee sier appeltjes in de gaten kreeg, de witte stond al helemaal open, de roze is aan't knoppen
de struiken staan bol bot,
herinnerd mij ezraan, dat ik in 2002, op 12 november nog narcissen in onze tuin vond, en die gebruikt heb, om bloemstukjes te maken voor een 60-jarig huwelijk van de buren

Bloemen & Planten

dinsdag 10 november 2015 - 14:51
mia_heyl7

Mia_heyl7

hier nog enkele foto's

Bloemen & Planten

dinsdag 10 november 2015 - 14:51
Paronoto

Paronoto

Gene plastiek?
dinsdag 10 november 2015 - 15:34
mia_heyl7

Mia_heyl7

nee, kom maar kijken, je bent welkom
dinsdag 10 november 2015 - 15:38
satomi

Satomi

Mia, dat is geen sierappel, maar een dwergkwee (Chaenomeles-soort). Die bloeien vroeg, al is dit wel té vroeg.
woensdag 11 november 2015 - 10:26
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik kocht die een tiental jaren geleden als ministruikje, ik dacht sier appeltjes ook al is het dan dwergkwee, ze zullen zeker niet eetbaar zijn ? de ene is witte bloem, de andere roze bloem, kende ik dus niets van,
dank u weer iets geleerd
woensdag 11 november 2015 - 23:09
satomi

Satomi

Zo uit de hand zijn ze niet te eten, veel te hard. Maar je kan er prima gelei van maken, en ook kloventinctuur (de pitten in alcohol zetten). Kijk hier eens: http://www.kweepeer.nl/tips/
donderdag 12 november 2015 - 12:11
Carib

Carib

Die site gaat toch over echte kweeperen, de Cydonia oblonga? De Chaenomeles is kennelijk ook bruikbaar in jam, maar dan moet je wellicht even een ander recept googlen.
donderdag 12 november 2015 - 16:17
mia_heyl7

Mia_heyl7

de Cydonia Oblonga heb ik er twee van staan, maar als ik de site van de sierkwee bezoek, de bmoemekes aan nze struik, zijn net dat neetje anders van kleur, en ik vi,d er ook geen witte,
iemand meer info?
donderdag 12 november 2015 - 20:27
Carib

Carib

Er zijn echt wel witte cultivars van de Chaenomeles, bijvoorbeeld de Nivalis en Jet trail. Ik heb zelf ook ooit een sierkwee gehad, maar er kwamen maar geen kweeappeltjes aan en toen heb ik hem gerooid. Het ging mij alleen om de heerlijke geur van de appeltjes, de struik zelf vind ik persoonlijk niet veel bijzonders.
donderdag 12 november 2015 - 21:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon