menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schimmel

Zakraket

Zakraket

Ik heb in mijn tuin Kruipend Zennegroen staan. Vanmorgen zag ik (maar het zit er denk ik al een week of wat op) dat deze, steeds verder naar achteren van niets tot helemaal bedekt zit met een soort schimmel.

De zenegroen groeit aan de ene kant tot onder een Hortensia (die bladproblemen heeft op de oude takken), onder varens en onder tegen pluimspirea aan.

Weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doen? Onder het bladerdek ziet de boel er al een stuk minder gezond uit

Hieronder een closeup, een foto van blaadjes van voren naar achteren (geen, weinig, veel schimmel) en een "totaaloverzicht
img 20150808 120613


img 20150808 120645


img 20150808 120658

zaterdag 8 augustus 2015 - 15:47
Rowie

Rowie

Het lijkt meeldauw te zijn: een zomerschimmel die vooral bij droogte en warm weer tot ontwikkeling komt; probeer zwaar aangetast blad zoveel mogelijk te verwijderen en spuit met een meeldauwwerend middel. Heb ooit gelezen dat een biologische bestrijding met 50/50 melk/water ook effectief zou zijn, zelf geen ervaring mee. Succes
zondag 9 augustus 2015 - 06:19
Zakraket

Zakraket

Bedankt, dat lijkt het inderdaad te zijn...

Ik ga eerst eens met melk aan de slag (en de planten verwijderen die aangetast zijn)
zondag 9 augustus 2015 - 16:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon