menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mierennest in Acer palmatum in pot

Ga naar meest recente reactie

NeleRosseel

NeleRosseel

Ik heb een mierennest gehad in mijn pot met Acer. De mieren zijn verdwenen, hoop ik maar mijn Acer staat er maar zielig bij. Weinig blad, dode takjes. Hij staat al enkele jaren in die pot en stond er vroeger prachtig bij. Ik vrees dat de wortels aangetast zijn door de mieren. Zou het nodig zijn om de Acer uit de pot te halen en nieuwe aarde te geven? Dit zal een serieus werk worden, pas 2 jaar geleden kreeg hij nieuwe aarde en dat was geen gemakkelijke klus.

Alvast dank voor de reacties.

Bloemen & Planten

vrijdag 7 augustus 2015 - 09:48
RdB

RdB

Mieren doen de wortels niets, maar ze hebben waarschijnlijk wel veel aarde de pot uitgewerkt. Verpotten dus!

Ruud
vrijdag 7 augustus 2015 - 12:15
lentemode

Lentemode

Waarom vertrouw je hem niet toe aan de vaste grond ?
vrijdag 7 augustus 2015 - 14:06
NeleRosseel

NeleRosseel

Hij stond zo mooi in die pot Verder hebben we een nogal winderige tuin. Als ik het goed heb houden ze daar niet van. Op dit terras staat hij beschut.
vrijdag 7 augustus 2015 - 14:26
lentemode

Lentemode

Mooi zo !

Ook hier zeulde ik jaar in jaar uit met zo'n schoonheid van winterberging naar buiten en omgekeerd.
Nu staat hij vast buiten op een luwe plek en daar groeit hij uit tot een mooi boompje die zich al weerspiegelt in de vijver.

Groetjes!
vrijdag 7 augustus 2015 - 16:29
Roeli

Roeli

Ook ik heb hem op het terras, in een grote pot staan.
Dat hij"winterhard"is, weet ik. Ik zet hem 's winters in een beschermd hoekje op het terras .
Want ik weet ook, als we een 11 stedentocht winter krijgen, is dat mooie boompje opeens niet meer winterhard. Dat heb ik ondervonden.
Ik heb een paar jaar geleden dus een nieuwe gekocht en nu is het, veiligheid voor alles. Gaat het een keer heel streng vriezen, dan zet ik hem mooi even in de schuur.

groetjes Roeli
vrijdag 7 augustus 2015 - 21:31
peter2

Peter2

Ik heb er ook een paar in pot ,zet ze niet meer in volle grond ,omdat ik ze vroeg of laat verlies aan verticillium...!
zaterdag 8 augustus 2015 - 22:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon