menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplanten

Ga naar meest recente reactie

cornelia

Cornelia

Ik heb langs de straatkant een gedeelte van de tuin afgezet met snoeihout (hekje gemaakt) met daar tegenaan gewoon "kippen"gaas. Dit omdat we de laatste tijd nogal eens bezoek kregen van onuitgenodigde honden die het dan weer aan de stok kregen met onze hond, die overigens wel altijd heel braaf in onze eigen tuin blijft.

Ik wil dit gaas camoufleren met wat klimplanten die niet te zwaar worden zodat het gaas al na 1 seizoen omvalt. Zelf dacht ik aan Lathyrus en klok/klimwinde. Heeft iemand nog andere ideeen mbt de wat "lichtere" klimplanten ?

Groeten.
vrijdag 20 april 2007 - 02:55
Esem

Esem

Ik denk dat je niet veel meer kan planten dan wat eenjarige klimmers zoals je al aangeeft
Suzanne met de mooie ogen is ook nog een lichte klimmer met donkergele bloempjes.
Gr Esem
vrijdag 20 april 2007 - 03:24
Siggy

Siggy

Ik dacht aan passiflora
groetjes ,Siggy
vrijdag 20 april 2007 - 05:17
hildavw

Hildavw

Clematis en lonicera zou misschien ook kunnen.
Als je verschillende clematissen plant, kan je de bloei spreiden over het ganse jaar
Hilda
vrijdag 20 april 2007 - 06:24
Esem

Esem

Deze zijn vaste planten en ik denk dat de kippegaas dit niet lang zal houden en zeker de kamperfolie of lonicera niet.
Esem,
vrijdag 20 april 2007 - 06:43
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Ik ZOU TOCH DENKEN IN DE RICHTING VAN EEN CLEMATISMONTANA MAYLEEN IS EEN LICHT DRADIGGEMET EEN MOOIE BLOEMEN WORDT NA JAREN STEVIG VAN STRUCTUURGROETJES EN DAG

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 20 april 2007 - 17:09
Kwest

Kwest

Hallo cornelia,

Ik denk dat Esem gelijk heeft, een dergelijke constructie van wat licht voor vaste planten, zeker voor woekeraars zoals lonicere en clematis montana.
Misschien eens siererwten proberen, groeien heel snel en zijn als planten niet te zwaar. Is wel éénjarige, dus ieder jaar opnieuw zaaien. Het is er nu trouwens de tijd voor.
vrijdag 20 april 2007 - 22:11
Esem

Esem

Ja Kwest,zoals ik hiervoor al heb geschreven kiezen voor eenjarige klimmers, zoals de latyrus(pronkerwt)
of een van de andere eenjarige klimmers.
Gr Esem,
vrijdag 20 april 2007 - 23:49
deHaan

DeHaan

Er zijn ook vaste plant Lathyrussen, maar die ruiken niet en de bloem is kleiner.
Is ook mooi.
zaterdag 21 april 2007 - 04:41
cornelia

Cornelia

allemaal bedankt maar ik hou het voor dit seizoen maar even bij de Lathyrus en Klokwinde (het moet tenslotte nu gezaaid worden) en ga me voor volgend seizoen iets anders bedenken.

groeten
maandag 23 april 2007 - 18:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon