menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Persicaria versus zevenblad

Ga naar meest recente reactie

Blixem

Blixem

Ergens heb ik eens gelezen dat de persicaria bistorta superba zevenblad kan verdringen. Heeft iemand hier ervaring mee?
donderdag 25 juni 2015 - 10:13
Roeli

Roeli

Zo mooi kan zevenblad ook zijn.
Helaas zijn de korenbloemen en boshyacinten inmiddels uitgebloeid, maar , op deze plaats, kan ik echt van zevenblad genieten.
Daarbij komt dat het ideale snijbloemen zijn. Ze staan zeker 10 dagen in een vaas en dat witte kant tussen andere bloemen is prachtig.

gr. Roeli

Bloemen & Planten

donderdag 25 juni 2015 - 11:12
Blixem

Blixem

Ja, dat ziet er prachtig uit! Bedankt voor de tip, ik zal er eerdaags eens een boeket van plukken. Toch heb ik het liever niet in mijn eigen tuin, want hoe hou je het in bedwang?
Mijn vraag kwam eigenlijk alleen uit nieuwsgierigheid voort: ik vraag me af of het een verkooppraatje is, of een interessant gegeven. Ik had er nooit eerder over gehoord.

Groet,
Marion
donderdag 25 juni 2015 - 12:11
Roeli

Roeli

Volgens mij is de enige manier om voorgoed van zevenblad af te komen........
VERHUIZEN....naar een flat.
En, als dat middel waar zou zijn, is het niet erger dan de kwaal. ?
Weet je dat je het ook kunt eten ?
Als bv. andijvie, of rauw als sla.
De engelsen zeggen....If you cannot beat it, eat it.
Ik heb trouwens 3 soorten adderwortel in mijn tuin staan en dat die zich nu zo sterk uitbbreiden kan ik nu ook weer niet zeggen.

gr. Roeli
donderdag 25 juni 2015 - 14:09
zuurtje

Zuurtje

Knap Roeli, maar kan je het beperken tot dat gedeelte?
donderdag 25 juni 2015 - 15:15
Roeli

Roeli

Ik doe mijn best.
donderdag 25 juni 2015 - 15:56
Blixem

Blixem

Mijn adderwortels breiden zich wel flink uit, maar ik ben inderdaad ook bang dat het middel erger is dan de kwaal, vandaar dat ik om ervaringen vroeg. Ik heb ook gehoord dat je het kunt eten als bv spinazie en in salades. Het is heel gezond! Maar met alle honden en katten in de buurt........ Het staat namelijk in een stukje gemeentetuin dat ik met de buurvrouw netjes hou.
donderdag 25 juni 2015 - 17:53
Roeli

Roeli

Nee, dat zou ik ook niet eten.
Het idee alleen al.
donderdag 25 juni 2015 - 18:30
WiPe

WiPe

De enige vaste plant die ik effectief heb kunnen inzetten tegen zevenblad was Euphorbia x griffithi 'Fireglow'; in grote pollen aangeplant is die in staat gebleken om terrein te veroveren tegen het zevenblad. Wat de Persicaria betreft heb ik geen ervaring.

Al met al is zevenblad vrij goed te verwijderen. De eerste keer is de moeilijkste. dat is echt doorbijten. Je moet alle plantendelen zo goed mogelijk verwijderen. Dat is een lastig karweitje, dat vrij veel tijd vraagt. Nadien wordt het gemakkelijker. De plant komt ng een paar keer zwak terug. Dat moet je goed bijhouden zodat ieder nieuw stukje zorgvuldig verwijdert wordt. Na een paar maanden, maximaal een jaar geeft de plant het helemaal op.
donderdag 25 juni 2015 - 21:10
Blixem

Blixem

Bedankt voor de tips WiPe. Ik ga me binnenkort eens op dit project storten. Weet zeker dat ik het ga winnen!
vrijdag 26 juni 2015 - 08:02
Roeli

Roeli

Als je daarmee klaar bent, mag je hier de strijd aangaan.

gr. Roeli
vrijdag 26 juni 2015 - 09:55
Blixem

Blixem

Hahahaha Roeli, nee jij houdt er zo van
zaterdag 27 juni 2015 - 21:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon