menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa sweet parole

Ga naar meest recente reactie

peter2

Peter2

Nog zo'n mooie , met uitzonderlijk grote bloem...

Bloemen & Planten

maandag 22 juni 2015 - 18:42
Tuinman65

Tuinman65

Qua uitzicht al heel wat beter dan de vorige.
Wat wil je aantonen? Er zijn al zoveel rozen in de handel en er komen er elk jaar maar bij.
Ergens begrijp ik niet waarom dat nodig is.
Leo
maandag 22 juni 2015 - 22:20
peter2

Peter2

Bedoel je waarom ik deze foto's post..??
Het is en blijft hier toch een tuinforum zeker?
Leo ,jij bent misschien geen rozenliefhebber ,ik weet het niet ,maar ik weet zeker dat er veel mensen zullen genieten van deze mooie roos!
maandag 22 juni 2015 - 23:57
Polplastron

Polplastron

Een vrij mooie roos is het wel, maar ik begrijp Leo wel. Er zijn een hoop fantastische rozen en toch worden er regelmatig nog nieuwe op de markt gebracht die niet per definitie een verbetering zijn van wat er al was. Maar ... dat heet commerciële noodzaak of zo denk ik.

Kordes heeft echter een hoop goede, sterke rozen voortgebracht en ik ben er dan ook zeker van dat je enorm van deze gaat genieten!

Gelukkig

Groeten,

Pol
dinsdag 23 juni 2015 - 08:13
peter2

Peter2

Inderdaad ,daar hebben jullie gelijk in ,steeds meer nieuwe varieteiten uitvinden...
Het is net zoals met de japanse esdoorns ,er zijn er heel veel ,maar de meeste met een miniem verschil.
Ik wou gewoon deze roos eens tonen ,omdat het zo'n zeer grote bloemen zijn ,maar dat valt op foto niet zo op...
Net zoals de nostalgie ,die zonder verpinken storm en stortregen doorstaat.

dinsdag 23 juni 2015 - 09:12
Tuinman65

Tuinman65

Peter, ik heb 24 soorten rozen in de tuin, dus mag ik me wel een rozenliefhebber noemen denk ik hé.
De roos hierboven is idd. een mooie.
En dat op de markt brengen van nieuwe soorten geldt ook voor Clematis, Dahlia's enz... zonder dat ze merkelijk verschillen van reeds bestaande.
Ik vraag me af wat voor zin dat heeft. Moesten ze nu nog beter bestand zijn tegen ziekten of steviger (bij Dahlia's) dan tot daar aan toe. Maar dat is niet het geval. Die Strong Annabel is nog zoiets. Heel grote bloemen op stevige takken werd ons beloofd.
Grote bloemen wel maar ze knakken gewoon af net onder de bloem.
Een nieuwe variëteit die niet in staat is zijn bloem te dragen zonder steun is geen aanwinst.

Leo
dinsdag 23 juni 2015 - 21:48
peter2

Peter2

Ik moet je volledig gelijk geven, Leo
dinsdag 23 juni 2015 - 23:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon