menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zoek Clematis Duchess of Albany of Princess Diana

Ga naar meest recente reactie

KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Hallo daar,

Weet iemand soms waar ik 4 Clematis Duchess of Albany of Princess Diana kan vinden van goede kwaliteit? Ik ben van de omstreken van Aarschot en hier is er een kwekerij, maar die planten bleken waarlijk buitensporig verwaarloost en ziekelijk. West-Vlaaneren is wat ver, maar ik ben best bereid om een eind te rijden om ze te vinden en wil zo nodig ook wel wachten tot september (wanneer het plantseizoen iets gunstiger is en er dan misschien meer of weer Clematissen worden aangeboden. Alvast hartelijk bedankt voor alle tips.
zaterdag 30 mei 2015 - 23:29
sophora

Sophora

:Ik koop altijd mijn Clematissen bij

Clematiskwekerij Van Nuffelen Beurtstraat 3202 Rillaar En heb nooit problemen gehad.
zondag 31 mei 2015 - 09:31
Marei

Marei

En wij ook; de moeite waard om een eind voor te rijden.
zondag 31 mei 2015 - 12:17
molleke32

Molleke32

Rillaar is vlak bij aarschot dus zal de afstand wel meevallen
zondag 31 mei 2015 - 19:25
Marei

Marei

Ja, dat zal wel waar zijn Molleke, maar voor mij is het een heel eind rijden uit Gameren (Zaltbommel, Nederland), maar toch de moeite waard.
zondag 31 mei 2015 - 20:42
Tuinman65

Tuinman65

Katrien, noem gewoon de naam van de kwekerij of anders moet je niet zeveren. Ik weet welke kwekerij je bedoelt.
Dit vind ik echt niet kunnen
Leo
zondag 31 mei 2015 - 22:22
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Hartelijk bedankt voor de tips! Ik ga zeker eens kijken in Rillaar in het najaar.
zondag 31 mei 2015 - 22:35
Patrikc

Patrikc

Katrien, noem gewoon de naam van de kwekerij of anders moet je niet zeveren. Ik weet welke kwekerij je bedoelt.
Dit vind ik echt niet kunnen
Leo

Vraagsteller heeft duidelijk meer tact.
zondag 31 mei 2015 - 23:10
Polplastron

Polplastron

Katrien, noem gewoon de naam van de kwekerij of anders moet je niet zeveren. Ik weet welke kwekerij je bedoelt.
Dit vind ik echt niet kunnen
Leo

Persoonlijke ervaringen met kwekerijen en tuincentra kunnen verschillen omwille van verschillende oorzaken: het tijdstip van bezoek (vb. zeer vroeg in het voorjaar of laat in de zomer), de persoonlijke ideën over hoe een plant eruit moet zien, toevallige omstandigheden zoals herinrichting van de zaak, een ziekte, ....

Ik heb met bepaalde tuincentra ook alles behalve goede ervaringen terwijl andere mensen daar zeer tevreden over zijn en omgekeerd.

Overigens wil het ook niet zeggen omdat één bepaalde groep planten er "verwaarloosd" uitzag dat de hele kwekerij niet deugd (en dat beweert de vraagsteller ook helemaal niet!).

En dan nog het meest belangrijke: positieve dingen posten over een bepaalde handelaar is nooit een probleem (tenzij je reclame voor jezelf maakt natuurlijk) en het is zelfs zeer waardevol voor mede-forumleden. Negatieve commentaar over een bepaalde handelaar posten met naam en toenaam is echter wettelijk gezien een risico: voor je het weet heb je een proces wegens smaad en eerroof aan je broek!

Dus ... niet doen. Laat die naam maar zitten en als bepaalde leden wel weten over wie het gaat, tja .... Er zullen nog wel kwekers en tuincentra in die buurt zitten vermoed ik, dus hoe kan je zoiets 100% zeker weten ...

Groeten,

Pol
maandag 1 juni 2015 - 08:41
Tuinman65

Tuinman65

Patrickc en Pol, jullie moeten een oude aap geen smoelen leren trekken.

Wie woont tussen 2 Clematiskwekers en dan nog wel op korte afstand moet mij niet komen wijs maken dat ze die kwekerij in Rillaar niet kende.
Maar wanneer die naam hier verschijnt dan gaan mensen die interesse hebben googlen en dan komt die in de aandacht.
Ik kan me vergissen hoor maar ik vind dit een soort van goedkope reclame en een andere kwekerij in de buurt onderuit halen.
En Patrick, wat is tact... Leg het me eens uit.
Leo
maandag 1 juni 2015 - 22:17
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Beste Leo,
Dat was absoluut allesbehalve mijn intentie. Als je dan toch wil dat ik een kat een kat noem: Met mijn tactvol antwoord bedoelde ik dat ik in het najaar terugga naar Rillaar. Dat is immers de plaats waar ik gaan kijken was maar mijn indruk was niet geweldig (potten overdekt met mos, planten niet goed opgebonden en in elkaar hangend, alle soorten dooreen en in kweekgedeelte heel veel verdroogd. Echter, de positieve reacties over Rillaar die ik op mijn vraag ontving, deden me realiseren dat mijn negatieve indruk misschien veel te maken heeft met het jaargetij, dat ik misschien veel te laat/buiten het goede seizoen gaan kijken ben.
Noem dus met veel plezier de andere kwekerij in mijn buurt want ik heb geen flauw idee over welke plaats je het hebt.
Ik koop mijn planten bijna altijd bij het Genker Plantencentrum en zie daar toch wel een totaal andere standaard van verzorging van de (klim)planten. Maar hun aanbod is helaas beperkt, ze hebben de soorten niet die ik zoek.
dinsdag 2 juni 2015 - 07:21
Polplastron

Polplastron

dat ik misschien veel te laat/buiten het goede seizoen gaan kijken ben.
En ja ... dat kan een heel foute indruk geven zoals ik ook al aangaf. Bedankt dat je m'n standpunt even bewees! Hopelijk heeft die "oude aap" nu ook eens door dat hij zich kan vergissen in mensen! Haha!

En tact, Leo, dat is iets dat je hebt of niet, maar gelukkig weten we hier ondertussen wel van elk vogeltje zo'n beetje hoe het gebekt is hé!

Groeten,

Pol
dinsdag 2 juni 2015 - 09:02
Tuinman65

Tuinman65

Tja Katrien dan heb ik je verkeerd begrepen en mijn excuses daarvoor.En Pol, bedankt voor de animatie errond
Leo
dinsdag 2 juni 2015 - 22:37
Polplastron

Polplastron

En Pol, bedankt voor de animatie errond
Leo

Ik plaag je toch ook wel eens graag hoor, Leo!
woensdag 3 juni 2015 - 08:42
Tuinman65

Tuinman65

Geen erg Pol , ik kan er wel tegen.
Maar dat wist je al.
Leo
woensdag 3 juni 2015 - 22:20
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Hoi Leo,

Geen probleem. Maar ik ben nu wel benieuwd naar waar die tweede plaats is waar ik clematissen kan vinden in de buurt?
donderdag 4 juni 2015 - 00:04
Tuinman65

Tuinman65

Morgen meer.
Leo
donderdag 4 juni 2015 - 23:02
Tuinman65

Tuinman65

Katrien, ik heb jaren geleden clematis gekocht bij de kwekerij waarover hier sprake is.
Tenzij ik mij vergis (en dat denk ik niet) was dat in Tielt winge.
Nu lijkt die kwekerij plots in Rillaar te zijn.
Heel rare situatie, vond ik toen al.
Is de kwekerij nu in Rillaar of in Tielt winge?
Leo
vrijdag 5 juni 2015 - 22:01
Tuinman65

Tuinman65

Niemand?
Dan krijg ik toch nog ergens gelijk, gratis reclame maken dus.
Leo
zaterdag 6 juni 2015 - 22:35
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Leo, het adres en positieve en negatieve reacties ivm Van Nuffelen in Rillaar staan hier hoger. Jij ging me vertellen welke andere kwekerij (of tuincenter met clematissen) er hier in de buurt nog was. Diegene die ik zogezegd benadeelde?
zondag 7 juni 2015 - 14:52
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Zal in het vervolg maar geen vragen meer stellen op dit forum zeker, als ik er zo'n gez..k moet bijnemen...
( ja de tact is nu wel op)
zondag 7 juni 2015 - 15:00
hildavw

Hildavw

Katrien,

Laat je niet beïnvloeden door één of twee personen die minder prettig reageren.
De andere forumleden zullen je steeds graag advies en raad geven.

groetjes

Hilda
zondag 7 juni 2015 - 15:20
Polplastron

Polplastron

Katrien, ik heb jaren geleden clematis gekocht bij de kwekerij waarover hier sprake is.
Tenzij ik mij vergis (en dat denk ik niet) was dat in Tielt winge.
Nu lijkt die kwekerij plots in Rillaar te zijn.
Heel rare situatie, vond ik toen al.
Is de kwekerij nu in Rillaar of in Tielt winge?
Leo

Leo, met alle respect; ik hoop dat je inziet dat dit op geen enkele manier meer bijdraagt aan de gestelde vraag en begin mij ook af te vragen wat je bedoeling is. Je weet dat je van mij heel wat krediet krijgt, maar in dit geval lijkt het alsof je bewust zit te stangen. Ik hoop dan ook dat je het nu eindelijk los kan laten, want het leidt echt nergens meer toe en Katrien voelt zich ondertussen al niet meer gemakkelijk hier op het forum en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Groeten,

Pol
zondag 7 juni 2015 - 20:04
annita1950

Annita1950

er wordt hier gesproken over twee kwekerijen terwijl er maar één is
het postadres van de kwekerij is Groenweg 4 Tielt-Winge
adres kwekerij en GPS adres is Beurtstraat Rillaar
ik denk dat hierdoor een misverstand is opgelost

groeten annita





zondag 7 juni 2015 - 21:31
Polplastron

Polplastron

misverstand

Dit vat volgens mij alles samen. Voor mijn part mag het slot erop ....
maandag 8 juni 2015 - 08:53
Tuinman65

Tuinman65

Laat dit slotje nog maar even wachten.
Leo
maandag 8 juni 2015 - 22:45
Tuinman65

Tuinman65

Duidelijk een misverstand dat in de hand wordt gewerkt door de uitbaters.
Ik heb nog een derde adres gevonden.
Ik wist dat ik nog ergens een assortimentslijst had liggen en kon hem maar niet vinden. Daarom vroeg ik om effe te wachten voor het slotje.
Toch gevonden bij mijn zoon en daarop bevindt de kwekerij zich in de Schransstraat in Rillaar.
Dan wordt het wel moeilijk.


Leo
dinsdag 9 juni 2015 - 22:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon