menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vreemde papaver op bezoek

Ga naar meest recente reactie

varen

Varen

Tot groot jolijt van bijtjes, hommels en ander zoemend volk is het weer papavertijd. In onze tuin hebben we er altijd alleen enkelbloemige gehad, maar nu verschijnt daar toch wel een vreemde eend in de bijt. Capriolen van moeder natuur of helemaal niet zo abnormaal?

[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 29 juni 2006 - 10:27
Pieter

Pieter

Waarschijnlijk is deze mutant wel degelijk in jouw tuin ontstaan. Leuk.
donderdag 29 juni 2006 - 19:42
martine

Martine

ik denk dat ze lijkt op diegene die ik hier enkele tijd geleden postte, zie onderwerp papavers, ook bij bloemen en planten, maar ik had ze in het roze, ze zijn prachtig, he
Martine
donderdag 29 juni 2006 - 20:47
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

mooie "zaad houden aub" !!!!!!!!!!!!!!
Hier is naast dezelfde als je eerste foto en diezelfde versie in zachtrose, nu ook een gevulde rose open. Ik zie hem niet zo graag , te fel voor mij. Zie liever zachtere tinten

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 29 juni 2006 - 21:34
ines

Ines

Sinds dit jaar heb ik licht blauwe (gevulde)gekweekt ook niet mis...
Ik moet dringend eens een aantal fotookes nemen maar nog geen tijd gehad.
donderdag 29 juni 2006 - 22:15
Adrienne

Adrienne

Allez,

Nigella ik vind ze juist zo mooi !!!
Maar ja, ik en felle kleurkes hé

groetjes adrienne
vrijdag 30 juni 2006 - 10:16
nientje

Nientje

varen, wat een mooie kleur
ik heb er ook zo ene staan maar meer roze
mocht je zaad nemen wil ik altijd ruilen hoor
nientje
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 30 juni 2006 - 11:52
Adrienne

Adrienne

Hola Nientje,

da's ook weer zo'n specialleke.
Heel mooi !!!

groetjes adrienne
vrijdag 30 juni 2006 - 22:44
nientje

Nientje

ja adrienne, een mooike hé, zal er je zaad van toesturen hoor
nientje
zaterdag 1 juli 2006 - 11:33
Adrienne

Adrienne

Oh ja Nientje, tof daar ben ik héél blij mee.

gtjs adrienne
zaterdag 1 juli 2006 - 23:03
Astrid

Astrid

Hallo,

Ik las het berichtje over de "vreemde papaver op bezoek". Het lijkt wel een paeoniflorum-variant, deze papavers hebben bloemen die op pioenrozen lijken.

Wat geinig dat die in eens bij jou in de tuin is opgekomen..........ik zou daar graag zaadjes van willen!

Groetjes, Astrid
(Nederland)
zondag 2 juli 2006 - 10:47
varen

Varen

Nientje en Astrid

komt in orde, van zodra we zaad van die vreemde papaver kunnen oogsten zal ik er jullie wat toesturen.
zondag 2 juli 2006 - 11:02
Astrid

Astrid

Hoi Varen,

Helemaal top.....maar......hoe gaat dat in z'n werk. Mail je mij privé voor mijn adres?

zondag 2 juli 2006 - 11:27
varen

Varen

Van het moment dat ik die zaadjes kan versturen, vraag ik wel via een mail naar jullie adres.

En uiteraard hou ik ook een pakje gereserveerd voor Nigella, sorry trouwens dat ik je over het hoofd had gezien.

Die bewuste papaver heeft menige bloem, de voorraad zal dus wel volstaan om ieder tevreden te stellen. Mar voorlopig eerst genieten van de bloemen en dan het zaad in die opmerkelijke zaaddozen maar laten rijpen!

Misschien hierbij een vraagje: kun je dat zaad ook laten rijpen in planten die je geheel uittrekt en in een droge ruimte ophangt, of moet de papaver in de grond blijven wil het zaad prima zijn?

Je weet wel, zo'n uitgebloemde papaver durft nogal eens verdorren en een mooi zicht is dat niet steeds. Maar in dit geval is dat lang geen onoverkomelijk probleem.


zondag 2 juli 2006 - 12:56
nientje

Nientje

hoi, ik laat de plant altijd gewoon staan tot het zaad droog is, bij deze planten vind in niet dat het stoort, het zijn mooie zaaddozen, ik twijfel eraan dat je aan zaad geraakt als je de plant te vroeg uit de grond haalt, ik zou het zeker niet durven riskeren
als het je interesseert houd ik je ook zaad opzij zodat we kunnen ruilen, oké
nientje
maandag 3 juli 2006 - 11:45
Nigella

Nigella

Hallo
als het je echt te veel stoort kun je ook de verdorde bladeren verwijderen, want eigenlijk is het dat dat lelijk oogt, eens je zeker bent dat het zaad zwart/bruin ziet en niet meer bleek, kun je de plant uittrekken over de zaaddozen een papieren zak binden en op die manier de zaden recupereren
maandag 3 juli 2006 - 13:51
petra2

Petra2

ik houd me ook aanbevolen voor zaad.

heb zat te ruil
maandag 3 juli 2006 - 22:45
nientje

Nientje

oké, ik houd er voor iedereen over
nientje
dinsdag 4 juli 2006 - 11:27
varen

Tekst aangepast

Varen

Als de postman met dit lui makend weer toch zijn werk blijft doen dan mogen Nigella en Astrid hun porties papaverzaad weldra in de bus vinden.

Willen Nientje en Petra me hun adres doormailen dan kan ik ook voor hen de gedane belofte nakomen.

maandag 24 juli 2006 - 22:02
Nigella

Nigella

al bedankt op voorhand
Nig
maandag 24 juli 2006 - 23:17
Tomateboer

Tomateboer

Inderdaad hele mooie papavers allemaal!!!
grt
dinsdag 25 juli 2006 - 08:24
nientje

Nientje

hallo varen,
bedankt voor de zaadjes, ze zijn goed aangekomen!!
als je wilt ruilen met iets laat me het gerust weten hé!!!
groetjes, nientje
zondag 30 juli 2006 - 17:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon