menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geranium cantabrigiense st ola

Ga naar meest recente reactie

breaker9240

Breaker9240

Goedemorgen allen,

Wij hebben vorig jaar in April deze plantjes gezet in de volle grond.

Nu heb ik een paar vraagjes:

Is het normaal dat deze niet zo goed uitlopen?
Nu ik heb er redelijk wat per m² gezet maar giga groeien doen ze niet.
En vorig jaar heb ik maar 2x een bloemetje gezien.

2de vraag is dat er nog veel onkruid tussen groeit, maar echt tussen midden van de plant.
Hoe los ik dit op?

Groetjes,

Sven
woensdag 11 maart 2015 - 09:29
Marei

Marei

Het is nog een beetje vroeg, die Geraniums gaan echt nog wel uitlopen, maar 2 bloemetjes is echt te weinig.

Dat onkruid midden in de plant heb je waarschijnlijk van de kweker meegekregen, gratis en voor niks; als je planten niet goed gaan groeien kun je ze er uit halen, daarna eerst het onkruid er tussen uit halen en dan terug planten met een beetje potgrond om de wortels; water geven dan moet het een echte bodembedekker worden waar geen onkruid tussen kan komen.

Ik heb hier bv. Geranium cantabrigiense 'Karmina', die bloeit zeer rijk in de voorzomer en breidt zich gestaag uit.

Groetjes, Marei.
woensdag 11 maart 2015 - 10:01
breaker9240

Breaker9240

Ja ze zijn echt weinig geschoten vorig jaar.

Ik moet wel zeggen dat ze hier een serieuse hagelbui te verduren gekregen hebben gehad.
Zo hard dat ons tuinhuis e.d. , dakvensters zelfs kapot waren.

Dus dat heeft wel wat gedaan denk ik...

Ik zal ze nog een jaar laten zitten nu...
En afwachten of best al eens uithalen?

Sven
woensdag 11 maart 2015 - 11:00
Marei

Marei

Dat is vast dezelfde hagelbui geweest die bij ons de dakplaten van de schuur verwoest heeft en veel schade heeft aangericht in onze tuin, maar de Geranium cantabrigiense 'Karmina' heeft daarna zich hersteld en gewoon gebloeid en gegroeid......

Als je klachten hebt over een plant kan je best maar ingrijpen en niet wachten/uitstellen.

Het onkruid moet je er zeker tussenuit halen want dat verdwijnt niet vanzelf hoor.

Groet Marei.
woensdag 11 maart 2015 - 12:24
breaker9240

Breaker9240

Ja we trekken die altijd weg maar dat blijft maar komen....

woensdag 11 maart 2015 - 15:05
Marei

Marei

Dan laat je óf de wortel zitten óf je wacht te lang met uittrekken, zodat je de (onkruid)plant gelegenheid hebt gegeven om uit te zaaien.

Als je weinig onkruid wilt hebben moet je wieden voordat het zich uitgezaaid heeft. En wortelonkruiden moet je met wortel en al verwijderen. Als daar een stukje van blijft zitten komt het gewoon weer terug.
woensdag 11 maart 2015 - 15:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon