menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Samenstelling teelaarde

Ga naar meest recente reactie

mmgull

Mmgull

Ik zou wat teelaarde willen aanvoeren om te vermengen met arme zandgrond. Aannemer stuurt volgende samenstelling. Is dit goede grond?

Teelaarde gewoon 26/cube eigen gemengd met champignonmest 33/cube

dinsdag 3 maart 2015 - 15:09
BOSVROUW

BOSVROUW

Ikzelf heb m'n (zure) arme zandgrond gemengd met compost van Vlako (5euro per kuub =aanhanger van 2 op 1 meter goed vol), en paardenmest (gratis)! alles groeit daarmee zeer goed en bodem zit nu vol regenwormen! Nadien jaarlijks wat bijmesten met koemestkorrel! naargelang wat je wil planten natuurlijk!
dinsdag 3 maart 2015 - 16:15
Patrikc

Patrikc

Champignonmest is goed, dat 'eigen' waar het mee gemengd is, in het beste geval is dat dezelfde arme zandgrond die je al hebt, daar ben je dus niks verder mee, wat erger is in de meeste gevallen zal dat 'vulgrond' zijn, dat komt uit diepere grondlagen en dat is waardeloos. Vergeef me, ik heb niet veel vertrouwen in de aannemers-grondvervoerders.

Bestel gewoon een vracht compost of champost, een laag erover en eventueel mengen.
dinsdag 3 maart 2015 - 16:28
ThomasZ

ThomasZ

Teelaarde is goed voor als je veel aarde moet bijvullen. Als het voornamelijk is om de grond te verrijken ben je inderdaad beter met compost.
dinsdag 3 maart 2015 - 17:13
Wannus

Wannus

Ik zou ook kiezen voor het recept van BOSVROUW .
Zou het kunnen dat champignonmest veel onkruiden bevatten ,
ik heb het nog nooit gebruikt , maar ik denk dat eens gehoord
te hebben .
dinsdag 3 maart 2015 - 18:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon