menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips planten bloemen

Ga naar meest recente reactie

Nymphaea

Nymphaea

Hallo,

ik heb nog geen ervaring met tuinieren
daarom kwam ik hier terecht.
ik en mijn man verhuizen binnenkort naar een huis met tuin.
de tuin en terras moeten nog volledig aangelegd worden,
dus zal de ideale periode om te planten voorbij zijn.
ik vroeg me af of er misschien enkele planten zijn die ik kan planten in een pot
rond april ongeveer, en ze eventueel enkele maanden erna kan verplaatsen naar mijn terras en deze dan volgend voorjaar in onze tuin verplanten?
welke zijn dan het meest geschikt en budgetvriendelijk?
graag heb ik het wat kleurrijk maar wel in harmonie
en heb ik enkel een pot en aarde nodig? en zaadje/bol natuurlijk
of is speciale plantvoeding echt nodig?

alvast bedankt
zaterdag 21 februari 2015 - 09:28
BOSVROUW

BOSVROUW

Lijkt me heel leuk om zo een nieuwe start te beginnen! Alle planten in pot (container) groot of klein kan je het hele jaar door planten, desnoods met iets grotere pot ,met pot zo in de grond! En als het niet vriest! Wel opletten dat planten uit de serre zich nog moeten aanpassen. Maar april lijkt me wel de ideale periode, dan zijn de temperaturen doorgaans al wat zachter! De grond die ze nodig hebben vind je hier of op internet!
zaterdag 21 februari 2015 - 10:16
Marei

Marei

Ik begrijp het probleem niet! In april kun je alles planten wat je maar wilt en dat kan het hele seizoen door!!!
Je zou eerst moeten proberen je een idee te vormen hoe je de tuin wilt gaan inrichten: vaste planten, heesters, rozen, siergrassen, er zijn zóveel mogelijkheden! Om een idee te krijgen van planten, kleuren én prijzen kun je bv eens kijken op www.vasteplant.be
En potten voor op het terras zijn in ieder tuincentrum te vinden, ook het hele seizoen door, gevuld met zowel eenjarigen als met overblijvende soorten.

Succes en veel plezier, Marei.
zaterdag 21 februari 2015 - 11:07
Nymphaea

Nymphaea