menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sidalcea beschermen

olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Ik heb hier Griekse malva (Sidalcea) staan in een grote bloempot. De bloempot kan ik niet verplaatsen. Ik had gelezen dat je de plant best beschermd tegen de vorst. Nu zou ik de pot inpakken met noppenfolie en bovenop de plant een juttezak leggen. Nu zijn er nog groene bladeren aan de plant. Ik vroeg me af snoei ik nu alles weg tot tegen de grond of kan het geen kwaad als ik er gewoon een juttezak op leg. De bladeren zullen dan afsterven van de donkerte veronderstel ik. Weet iemand raad of ervaring met deze plant?
donderdag 27 november 2014 - 15:18
RdB

RdB

Sidalcea is naar mijn weten goed winterhard (afkomstig uit N-Amerika, but what's in a name?). Dus alleen bij matige tot strenge vorst zou ik er noppenfolie omheen doen om verder afkoelen van de pot door schrale wind te verhinderen. Meer niet (ja, duimen). Het nut van dat jute ontgaat me compleet. 't Wordt donker, als het even niet vriest nat etc. en de kou kun je niet buiten houden.

Ruud
donderdag 27 november 2014 - 16:29
Bombycilla

Bombycilla

Ze vriezen niet stuk maar rotten weg in onze winters (bij mij tenminste)
donderdag 27 november 2014 - 16:47
RdB

RdB

Dat kun je in een pot voorkomen door nu al de aarde met plastic af te dekken zodat er niet meer water bijkomt.

Ruud
donderdag 27 november 2014 - 21:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon