menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Steun voor Miscanthus

Phyllonemus

Phyllonemus

Ik heb de volgende vraag :
Ik heb 1,5 jaar geleden een jonge Miscanthus sisensis Puenktchen in mijn tuin geplant.
Het wordt al een aardige pol, maar nu merk ik dat bij een stevig windje de stengels uit elkaar gaan en de bloeiaren zijn er extra gevoelig voor.
Er staat geen stevige plant voor.

Ik denk ik eraan planten voor de Miscanthus te plaatsen voor steun, maar heb geen idee wat .

Welke soort ( Vaste plant/Sierheester) met stevige stengels, liefst wit of rood bloeiend in de zomer, met een hoogte van tussen de 50cm en 70cm, geschikt voor vochtige grond zou ik daarvoor kunnen gebruiken ?

maandag 6 oktober 2014 - 16:14
Ginkgo

Ginkgo

Anemonen zijn altijd mooi. Anemone 'Honorine Jobert'
Wit bloeiend en stevige stengels !
maandag 6 oktober 2014 - 19:33
Tuinprins

Tuinprins

Als Miscanthus omvalt dan staat de plant of te veel in de schaduw of de plant staat zeer beschut. Als Miscanthus op een open, zonnige plek staat groeit die steviger op.

Voor mijn Miscanthus staat Aster lateriflorus horizontalis. Ik snoei die Aster midden mei terug. Ze wordt dan niet zo hoog en is steviger. Ze bloeit hierdoor wel zeer laat (vanaf eind september). Bijgevoegd een foto die afgelopen zaterdag is gemaakt.


Gegroet, de tuinprins

Bloemen & Planten

maandag 6 oktober 2014 - 22:11
Phyllonemus

Phyllonemus

Bedankt TuinPrins en Ginkgo .

@Tuinprins, dan wordt het tijd om deze miscanthus te gaan verplaatsten in Maart.
Deze staat op de minst zonnige/ meest beschutte plek van mijn tuin.
Ik had die beschutte plek bewust uitsgekozen omdat ik dacht dat die dan beter is beschermd voor de wind.
Blijkbaar klopt mijn gedachte dus niet.
Bedankt voor de tip.

Zijn er nog andere opties die bloeien in Juli, Augustus, September ?
Rudbeckia, Echinaceae of rode Persicaria wellicht ?
(Ik heb alleen Rode, witte en gele bloemen in mijn tuin)
dinsdag 7 oktober 2014 - 07:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon