menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perovskia blue spire

Ga naar meest recente reactie

baba

Baba

hallo

iemand een idee hoe je perovskia het best onderhoud zodanig dat de bloemen en stengels niet omvallen? Bestaat er een methode zonder haken of stokken bij te plaatsen?

zondag 7 september 2014 - 20:16
Tuinprins

Tuinprins

Nee, die bestaat volgens mij niet.

Er is wel een kleiner versie van Perovskia ("Little Spire" heet die soort) maar ik heb geen ervaring met die plant dus ik weet ook niet of die plant echt klein blijft en beter overeind blijft.


Gegroet, de tuinprins
zondag 7 september 2014 - 22:50
vloeiende

Vloeiende

Planten zeker niet bemesten.
IK heb geen ervaring met wortelsnoei- (werkt meestal zeer groeiremmend)bij Perovskia, misschien andere forumleden?
maandag 8 september 2014 - 22:39
baba

Baba

onlangs zag ik ze in een winkel staan in pot en allemaal stonden die stengels mooi overeind.De kwekers moeten daar ook wel een trucje voor hebben, veronderstel ik.Niet bemesten is al een goeie tip.Merci.Iemand nog tips?
dinsdag 9 september 2014 - 07:51
Tuinprins

Tuinprins

Vaak worden planten met groeiremmers bespoten zodat ze niet zo groot worden en dus recht op blijven staan.

In het geval van Perovskia heb ik de indruk dat jongere planten beter overeind blijven staan dan planten die al wat ouder zijn.

Bij mij stonden ze dit jaar tot ergens in juli overeind. Na een paar stevige onweersbuien lagen ze plat. De vele regen in augustus was ook niet bevorderlijk voor Perovskia om overeind te blijven.

Rondsteken zou kunnen helpen maar daar heb ik bij Perovskia geen ervaring mee.


Gegroet, de tuinprins

Bloemen & Planten

dinsdag 9 september 2014 - 17:58
Tuinman65

Tuinman65

Begin juni tot de helft inkorten, dan vertakken ze meer en worden ze niet zo hoog.
De bloei komt dan wel wat later.
Dat kan je ook doen met Sedum spectabile die ook wel eens durft omvallen.
Leo
dinsdag 9 september 2014 - 22:58
Martin Beijer

Martin Beijer

Planten in een groep, niet solitair, waardoor ze elkaar steunen.
maandag 23 september 2019 - 18:14
Tuinprins

Tuinprins

Bij mij staan ze in een groep (2 vierkante meter), vallen bijna ieder jaar om.

Volgend jaar ga ik de planten in mei terugknippen ('Chelsea chop') en zien wat er dan gebeurt. Blijven ze omvallen dan ga ik ze vervangen door de cultivar 'Little Spire'.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 24 september 2019 - 07:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon