menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alweer een lupinus probleem

lina

Lina

hi,
een paar dagen geleden, vroeg ik jullie om raad omtrend het planten van lupinus. Ik had vier stuks> Twee daarvan heb ik direct in de tuin ingegraven, de andere twee in grote potten. Waarom gesplitst? Wij hebben in onze tuin rode aarde die de heel hard komt te staan (zeg maar steenhard) als het warm is. Alleen de bovenste drie centimeter, daaronder vind je de kwaliteit van die rode aarde terug.
ik heb een dochtertje van twee en soms wil zij de mama"helpen" in de tuin.... Vandaag had zij dus weer zo een ingeving en heeft zij potten als zandbak gebruikt. Kortweg mijn lupinussen waren blootgelegd, of toch wat er van overbleef. Ze waren namelijk hol gevreten van kleine, witte mini wormpjes.
Ik ben hier naar de plaatselijk" Aveve" geweest en daar verkochten ze me ceratex 5D. Ik woon op Kreta en het is me al vaker voorgekomen dat ze me proberen pesticides te verkopen die in Belgie allang niet meer verkrijgbaar zijn. Als ik de waarschuwingen lees, sta ik niet echt te springen om dit product te gebruiken.

Een heel verhaal voor twee vraagjes:
1. Weten jullie de reden van die kleine witte wormpjes?
2. Kennen jullie dit product en wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Alvast bedankt
Lina
donderdag 12 april 2007 - 02:58
Plantadvies

Plantadvies

Ik ken het produkt niet, maar ik zou het u zeker afraden om dit te gaan gebruiken. Ten meer omdat u de beschrijving heeft gelezen en deze niet al te best is. Tja waar u woont hebben we toch wel eens te maken met andere insekten. U zou een foto kunnen plaatsen, misschien dat we u dan beter kunnen helpen. Of er bij u in de buurt ook andere middelen te koop zijn, dat weet ik niet, maar dat weet u zelf het beste. Leest u dan eens de beschrijving. Het zou mooi zijn op biologische wijze, tegen zuigende en vretende insekten. Succes.
donderdag 12 april 2007 - 05:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon