menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buddleja davidii Blue Chip - Dwergvlinderstruik

Ga naar meest recente reactie

Maria Goedhart

Maria Goedhart

Ik heb een Buddleja davidii "Blue Chip" die in een plastiek pot staat,
kan die de winter buiten doorbrengen?Deze vraag is gesteld vanop Buddleja davidii Blue Chip - Dwergvlinderstruik.
vrijdag 18 juli 2014 - 23:42
Maria Goedhart

Maria Goedhart

Ik heb een Buddleja davidii "Blue Chip" die in een plastiek pot staat,
kan die buiten overwinteren?
zaterdag 26 juli 2014 - 16:20
Carib

Carib

Het kan wel, maar buddleja's zijn wel gevoelig voor strenge vorst. Ook in de vollegrond vriest er dan wel eens eentje dood. Ik heb zelf een Blue Chip afgelopen winter voor de zekerheid in de koude kas overwinterd.Was in deze winter niet nodig geweest, maar je weet het nooit. De mijne staat inmiddels in de vollegrond.Je zou jouw plant bij strenge vorst ook even in een schuur kunnen zetten.
zaterdag 26 juli 2014 - 20:10
minouke

Minouke

Ik zou ze ook niet buiten laten bij strenge vorst.
Je kan ook de pot inpakken zodat de wortels beschermd zijn.
zaterdag 26 juli 2014 - 20:14
sirius

Sirius

De Buddleya's in mijn tuin staan daar al eeuwen, winter en zomer, in weer en wind. Er komen er steeds maar bij en ik geraak er niet eens vanaf. na de purpere kwamen de witte !! Als ik door de hoofdstad rijdt met de trein dan zie ik overal Buddleyas staan in alle hoeken en kanten van verlaten panden en in de bermen, ze staan er zelfs 2 verdiepen hoog in de muur. Maar dat zullen wel geen cultivars zijn zeker?
'k heb er nog nooit 1 gezien die hier het hoekje om ging wegens te strenge vorst!
Onze vijgenboom daarentegen en ondanks de "super" afscherming, gaat er regelmatig aan, minstens alles wat bovengronds is en soms helemaal. Agapanthus in vollel grond heb ik opgegeven, geen doen!
zondag 27 juli 2014 - 12:53
minouke

Minouke

In volle grond kunnen de planten zeer goed tegen vorst maar in pot moet je altijd mee opletten.
zondag 27 juli 2014 - 13:08
Carib

Carib

Ik heb in de strenge winter van een paar jaar geleden een jonge buddleja verloren en ik was toen niet de enige, las ik op internet. Agapanthus doet het hier uitstekend in de vollegrond, met bescherming uiteraard, maar in dezelfde strenge winter ben ik wel een paar cultivars kwijtgeraakt. That's all in the game.
zondag 27 juli 2014 - 16:37
kreeftje

Kreeftje

Ik ben op zoek naar de mini vlinderstruik Blue en Pink chip.
maandag 8 januari 2018 - 17:10
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Sorry, Sirius.
Ben in 1 jaar 3 stuks kwijtgeraakt door vorst van hoog uit - 10 graden.
Stonden in de volle grond.
maandag 8 januari 2018 - 17:48
Carib

Carib

De mijne staat nog steeds gezond en wel in de volle grond. Ik denk dat het de laatste jaren toch wel eens flink gevroren zal hebben, maar of het -10 was, weet ik niet helemaal zeker.
Hij is in ieder geval nooit afgedekt. Overigens wordt de mijne wel groter dan de vaak genoemde 60 cm. Hij gaat meer in de richting van een meter hoog en een meter breed en eerlijk gezegd missen de dwergrassen ook een beetje het sierlijke karakter van de grotere rassen. Ze zijn een beetje stijfjes. Maar verder prima heesters.
Op internet zijn veel webleveranciers te vinden en ik verwacht dat ieder goed tuincentrum ze ook kan leveren.
dinsdag 16 januari 2018 - 16:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon