menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke bloemen of planten

Ga naar meest recente reactie

Moonwalkertje

Moonwalkertje

Hallo allemaal,

Ik heb even jullie raad nodig.
Dit weekend hebben we schermen geplaatst in onze tuin.
Graag hadden we voor deze schermen (omdat je nog hier en daar een spleetje ziet) bloembakken gezet met bloemen of planten in die even hoog komen dan de schermen.
De schermen zijn 1m80.
En dan graag een plant of bloem die een lange tijd de schermen zal bedekken en niet enkel voor bv 2 maanden.

Kunnen jullie mij raad geven?

Groetjes
dinsdag 10 april 2007 - 18:46
Kwest

Kwest

Welkom op dit forum Moonwalkertje,

Er komen heel wat planten en struiken in aanmerking om in de bloembakken te zetten. Het is misschien interessant als de planten ook in de winter groen blijven? In dat geval kan ik viburnum tinus aanraden, bloeit gans de winter en wordt zeker meer dan 2 meter hoog, laat zich ook gemakkelijk snoeien. Ook bamboe komt in aanmerking, wel even in het tuincentrum vragen welke soort je best in potten plaatst en hoe hoog ze worden.
Tegen de schermen zou je ook clematis kunnen laten groeien, een soort die snel de schermen zal bedekken is clematis montana.
dinsdag 10 april 2007 - 19:43
Esem

Esem

Is het verharding voor de schermen, of zand?
Of waarom zet je bloembakken voor de schermen?
Kan je niet rechtstreeks in de volle grond planten?
Enkele vragen om je misschien nog beter te kunen helpen.
Gr Esem,
woensdag 11 april 2007 - 05:26
Moonwalkertje

Moonwalkertje

We willen bloembakken gebruiken omdat die schermen op het terras staan en anders moeten we terrastegels verwijderen om grond vrij te maken
woensdag 11 april 2007 - 15:28
Esem

Esem

Als je de bloembakken groot genoeg maakt of aankoopt kan je al veel planten in zulke bakken.
Bv Clematis,kamerfolie,klimroos,klimop,vele éénjarige waaronder impomoea,
suzanne met de mooie ogen,en nog tal van andere planten.
Gr Esem
woensdag 11 april 2007 - 22:57
Moonwalkertje

Moonwalkertje

Ik veronderstel dat ik dan aan de schermen een rek moet hangen waar het klimop kan op groeien?
woensdag 11 april 2007 - 23:46
Kwest

Kwest

Nee hoor, klimop zal daar wel zelf tegen klimmen. Voor clematis, ook een klimmer moet je wel een rekje voorzien, die gaat omhoog via ranken.
donderdag 12 april 2007 - 00:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon